Lördagsmorgon

Står och väntar på tåget i ett lite morgonkyligt Melbourne, för att åka i och jobba. Det kommer vara rätt mycket att göra eftersom det är fullbokat hela helgen. Många som kommer hit för Grand Prix som är nu. Banan ligger bara precis söder om stan runt vad som vanligtvis är en park, och man hör ljudet av F1-bilarna ända hem till mig.

Igår blev det en sent påkommen spontanutgång då jag följde med Erin och hennes kompis Mac till Miss Libertines. Sista helgen dom har öppet nu, så det var väldigt mycket folk. Men eftersom Mac dejtar en av bartendrarna lite grann så lyckades vi få få förbi hela kön, slippa betala inträde och få gratis dricka. Blev inte en jättesen kväll då jag skulle jobba idag och tog sista spårvagnen hem, men det är skönt med spontana kvällar som blir roliga och inte heller kostar mycket.

Ikväll efter jobbet ska jag på födelsedagsmiddag för Gillian och sen ut och fira St Patrick's Day. Behöver en kaffe nu tror jag för att orka med dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback