Underbar dag (och den är inte slut än)

Dagen hittills har varit helt underbar!

Åkte in för att möta upp Olle och var lite tidig, så passade på att utnyttja presentkortet jag fick av Jennifer, Anna och Lina på min födelsedag. Mitt livs första manikyr! Blev riktigt tjusigt måste jag säga.




Passade även på att gå och klippa mig. Finns många bra ställen som inte alls är dyra, och passar perfekt för mig som inte vill ha något komplicerat ändå :)

Efter klippningen hade vi fortfarande tid över innan massagen. Så vi traskade ner till Foreign Language Bookshop, för att köpa en svensk ordbok till Shaun som fyller 21 nästa helg. Tydligen är det cultural diversity week i Melbourne, vilket dom firade i bokhandeln med smakprovning av tysk öl, serverad av världens sötaste tjej i klockren klänning.


 

Sen var det dags för det vi längtat efter - massagen! Kom dit, fick fylla i massa papper och det dröjde inte länge innan en kille kom ut och ropade mitt namn. Tittade upp och fick gnugga mig i ögonen... Killen såg ut som en grekisk gud och var med andra ord sjuuukt het! Jaha, så du ska knåda min kropp i en timme, tänkte jag. Inte mig emot! Undrar fortfarande om inte Olle dragit i några trådar för att fixa en bra födelsedagspresent till sin nyblivna singelkompis. Det ända som fattades var väl en röd rosett. Och lite insmord i olja kanske, sånt fanns det ju gott om... Haha nåväl, förutom att vara otroligt vacker var han även fantastiskt bra på att massera. Var så hög på endorfiner efteråt att jag knappt visste vad jag hette. Det var verkligen en helkroppsmassage, rygg, axlar, nacke, rumpa (yes!), ben, fötter, armar, händer och hårbotten. Dog litegrann. Kanske för att jag kvävdes av mitt eget dreggel, men det låter vi va osagt. Det bästa var ändå när han frågade om det var min make som låg i rummet bredvid. Nej för fan, sa jag kanske inte, men jag var mycket noga att påpeka att Olle var min mycket goda vän som av en händelse råkar ha samma efternamn som jag :) Hursomhelst, en timmes beröring av en grekisk gud - jag klagar inte!

 

Efteråt gick vi och käkade och tog ett glas vin. Och njöt av det här underbara som kallas livet.

 

Nymasserad Olle

 

Nymasserad (och nyfriserad!) Helena

 

Nu har jag kommit hem och sitter och dricker öl som min väldressade housemate Labs kom upp med. Det gäller att ha pli på dom!

 

Ska troligvis ut och träffa Jennifer, Bella och några andra sen. En sån här underbar dag kan ju inte avslutas annat än med en underbar kväll!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

hahaha! så jävla klockrent! kunde inte sluta skratta efter din grekiska gud som fråga om Olle var din man, jag kan verkligen se det framför mig hur du säger. NEJ FÖR FAN! :D love you! du är bäst!

2011-03-27 @ 01:23:07
Postat av: mamma

Väldigt fina naglar!

2011-03-27 @ 14:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback