Positiv energi - det funkar!

Det är så skönt när man får bekräftat att alla positiva tankar och energi man sänder ut faktiskt ger resultat. För det funkar faktiskt alltid, det slår aldrig fel. Igår var en sådan dag.

Till att börja med tog jag mod till mig och satt mig bredvid den vackra rödhåriga killen, Jim, på föreläsningen. Hade en riktigt trevlig liten pratstund och det gjorde mig glad. Dels för att det var väldigt roligt att äntligen få prata med honom efter att ha sneglat på varandra i fyra veckor, och dels för att jag känner mig så trygg och avslappnad med mig själv igen. Jag får återigen bevisat för mig själv att jag hittat tillbaka till den sociala och utåtriktade Helena som jag faktiskt är. Och det gör mig glad.

Efter en stund kommer Berlin inskuttande. Berlin (ja, hon heter faktiskt så) är världens sötaste lilla energiknippe från Malaysia, som alltid har tusen bollar i luften och är så go att man bara vill krama om henne. Hon utstrålar alltid en fantastisk energi och är för det allra mesta på ett strålande humör. Idag märker jag dock att hon är på extra gott humör, hon liksom studsar fram längs stolarna för att komma fram till mig och Jim, men en tidning i högsta hugg. Så stolt så att hon nästan spricker lägger hon The Age framför mig, och bläddrar fram till sidan 5. Längst ner är en artikel om Earth Hour som tar upp ungefär en fjärdedel av tidningen. By Tom Minear. Tom är Berlins pojkvän, tillika min klasskamrat - vi var allihopa del av samma Professional Writing-klass första året där jag träffade alla mina bästa vänner här såsom Olle, Evie och Shaun. Tom har gjort sin praktik på The Age i tre dagar, och har redan blivit publicerad. Det är stort. Det här är alltså den största broadsheet publication i Melbourne (vet inte vad det kallas på svenska... seriösa tidningen? Ingen kvällstidning med andra ord). Ungefär som Dagens Nyheter i Sverige. Vi har alltid vetat att Tom kommer gå långt, och det är så himla kul att få det bekräftat.



Senare under dagen träffar jag på en strålande glad Olle på Aboriginal Cultural studies-lektionen. Olle har precis blivit befodrad på sitt jobb som marknadsundersökare och ska få vara gruppledare under hela April. Igår hade han börjat träna, och det verkar tydligen vara ett oöerhört slappt och mer välbetalt jobb. Härligt!

Här om dagen när jag stod på Global Gossip och slösurfade runt på extrajobb hittade jag ett som jag tyckte skulle passa Jennifer alldeles utmärkt. Hon skickade in en ansökan och var på intervju här om dagen. När jag och Olle traskar ner i trapphuset efter vår lektion får jag ett sms från henne där det står att hon FÅTT JOBBET! Jag utbrister ett glädjetjut som studsar omkring i det trånga trapphuset och skrämmer slag på alla andra studenter som försöker ta sig ner. Jennifer ska vara guide på Carlton Brewhouse! Det ligger jättenära där hon bor, och det blir i princip måndag till fredag. Förutom att hålla guidade turer i bryggeriet är det även lite administrativt jobb och planering av olika events. För Jennifer som studerar Event Management är detta helt perfekt! Dessutom kommer hon bli en fantastiskt bra guide, jag tror inte jag träffat nån som är så bra på att fånga in en grupp människor som hon är. Ja, inte bokstavligt, men hon så fort hon kommer in i ett rum får hon automatiskt allas uppmärksamhet och alla tycker omedelbart om henne. Cirka 45% blir även kära och tre-fyra stycken funderar direkt på att fria. Det ska bli så spännande att få gå på en rundtur så fort hon kommit in i jobbet. Och förhoppningsvis får jag vara med på ett hörn av några av alla gratis lådor öl hon kommer få:) Men mest av allt är jag så otroligt glad för hennes skull! Vi har båda haft en liten svacka i våra liv nyligen och det här var precis vad som behövdes för att komma på rätt spår igen. Underbart!



När jag kommer hem möts jag av Lachs som även han har ett leende upp till öronen. Hans flickvän, den andra Helena, har också precis fått ett jobb som är helt perfekt för henne! Det är ett forskarjobb på Melbourne Uni, bra betalt och inom det område som hon har sin examen i.

Jag blir så glad. Att se mina vänner omkring mig vara lyckliga gör mig så glad. Och då får jag ännu mera positiv energi som jag kan sprida. Och så kan den positiva sprialen fortsätta, upp, upp, upp!

Det blir en lugn fredagkväll för mig eftersom det eventuellt kan ha blivit nån firningsöl för mycket igår. Imorrn ska jag och Olle på svensk massage, hans födelsedagspresent till mig! En timmes avslappning låter som ett mycket bra inslag till vad som kommer bli en supermysig lördag!

Nu fortsätter vi vara positiva hörni, så ska vi se vad dom närmaste dagarna har för glädjande nyheter att överraska oss med!

Kvällens middag - den gjorde mig också lycklig!

Kommentarer
Postat av: Micke

Låter ju helt underbart.. Och kvällens middag såg ju än mer underbar ut, inte helt utan att man blir lite avundsjuk..



Fortsätt surfa på vågarna av positiv energi så kommer du själv sprida nya vågor runt dig!

Postat av: Peter L

Vad härligt det låter! Allt det positiva spiller över ända hit hem och får oss att må bättre också.



Önskar bara vi kunnat skicka en av dom goda biffar (eller oxfile faktiskt) som vi åt i kväll! Men när du kommer hem ska vi bjuda på sånt! Massor av kramar!!



Pappa

2011-03-25 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback