Jag har saknat mig

Hej allihopa. Helena här. Den riktiga Helena alltså. Jag har varit borta i nåt år eller så. Eller egentligen har jag nog funnits här hela tiden, men jag har haft svårt att komma upp till ytan. Jag har varit nerdrogad, slagen med en spade i huvudet och gömd i ett hörn. Men nu är jag tillbaka.

Jag är tillbaka med buller och bong! Fylld av positivitet, äventyrslust, en känsla av att vara oövervinnerlig och en oerhörd kärlek till det här ofantliga som kallas livet. Jag är fylld av glädje, spänning, förväntan och en vetskap om att hela världen ligger framför mig.

Ingenting kan stoppa mig. Speciellt ingen annan. Verkligen inte nån annan. All lycka inför framtiden, men jag har gjort mitt och nu fokuserar jag på mig själv och dom jag verkligen bryr mig om. Och jag ser så mycket fram emot att dela med mig av all den glädje och energi jag har, för jag har så det räcker och blir över. Jag har ett års outnyttjad positiv energi som nu har hunnit ifatt mig, och den ska användas i överflöd. Happiness is a shareware!

Förutom att vara filosofisk och hyperaktiv har jag bott en vecka i mitt nya ställe i North Melbourne. Jag stortrivs. Jag bor tillsammans med världens härligaste killar som ger massor av energi.

Andrew är den smarta finanskillen med matteinriktning som kommer gå riktigt långt inom ekonomibranschen. Det vet jag att han kommer eftersom han är samtidigt så fruktansvärt ödmjuk och har ett hjärta av guld. Han ger en kompimanger och peppar, ser till att människor i hans närhet trivs och mår bra. När han inte gör det så ligger han gärna på TV-soffan och sågar kvinnoporträtteringen i Two and a half men, eller något av dom andra fullkomligt usla programmen som erbjuds i den australienska skit-TV-tablån. Eller så går han ut med ett gäng kompisar och snackar skit och dricker öl. Andrew är alltid pigg på ett roligt förslag inkluderande ett gäng sköna människor och ett antal öl. Och han bjuder alltid in en, piggar upp en och drar med en ut. En toppenkille.

Lachlan är den flummige miljökillen som gör sin Master i sustainability (hållbarhet?), och miljö. Han odlar plantor i ett växthus på bakgården (nu snackar vi seriösa plantor, inte nån hemmagjord gräsodling i garderoben som mina föredetta housemates sysslade med), och ska skriva sitt ex-jobb om hur träd återhämtar sig efter skogsbränder. Han har pratat om att även öva detta på vår bakgård, men inga deltaljer är klara än. Han är även killen man kan ha riktigt djupa diskussioner med, som är jordnära (raggadish!) och snäll som en teddybjörn. En amerikansk flickvän med det oerhört vackra namnet Helena har han också. Dessutom har han en förkärlek för gamla konstiga möbler och attiraljer som han släpar hem efter att ha hittat på gatan. I hans bokhylla står en komplett uppsättning av dom senaste tjugo årens Melways (vägkarta över Melbourne), och som kronan på verket ropade han hem en tågvagn från Ebay på fyllan en gång. Japp. En fullstor tågvagn på sisådär 7-8 meter. $210 fick han betala för det. Dock befinner sig inte detta auktionsfynd i vårat hus (som tur är kanske... eller som synd är, vem vet), utan nere vid hans föräldrars ställe nära Warrnambool. En galen vetenskapsman med konstiga intressen, men också den mysigaste killen jag träffat på länge.

Baserat på dessa kontaktannonser kanske ni förstår varför jag trivs?

I fredags gjorde jag mitt andra skydive nånsin. Jag älskar varenda sekund av det. Jag är fullkomligt förälskad, insnöad eller till och med besatt. Det är det ända jag kan tänka på just nu. Så nu har jag bestämt mig. Jag ska leva på nudlar, spara varende liten penning jag har och göra en AFF-kurs så jag får hoppa själv. Spännande, nervöst, galet och självklart skrämmande till viss del, men det känns så rätt! Jag har inte varit så peppad sen jag var 20 bast och bestämde mig för att åka till Australien för första gången. Det här ska jag göra. Jack Bauer hade hållit med, det är jag säker på. Och självklart adderar denna förväntansfulla insikt till min nyfunna glädje och äventyrslust. Jag har inte bara hittat tillbaka till mig själv, jag har insett hur jag ska fortsätta växa, utmana mig själv, och utvecklas.


Blue skies!

Kommentarer
Postat av: lys

åh, vad det glädjer mig att dessa tankar och känslor funnit dig igen, och att dom funnit dig!



det är du värd! kram

Postat av: Peter L

Härligt, älskling!

2011-03-21 @ 07:56:34
Postat av: Felix

Wohoo!! :)

2011-03-21 @ 12:20:22
Postat av: Elin

Äntligen!!=) Den riktiga Nena är tbx, den som ja älskar så mycke. Inte för att ja INTE gjorde det förut, men du fattar;)

2011-03-21 @ 14:42:48
Postat av: Ms Sofie

Jack Bauer håller ABSOLUT med! ;D

Jag blir otroligt glad över att du är glad, Helena! Kom tillbaka till oss, liksom. Jag ska göra ett nytt enastående brev till dig och hoppas att detta når dig. Eh... oroar mig för vad som hände med det andra bara... Det var konst där i, liksom. Viktig, unik konst á la Sofie...

PUSS på 're!

2011-03-25 @ 15:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback