Semester i Sverige

Ikväll åker jag till Sverige. Det har gått så fort, jag har nog inte riktigt fattat det än. Jag har liksom vant mig med att sitta här med mina tredubblafiltar och tröjor, och ha vantar på mig när jag skriver på datorn. Ja, jag har det faktiskt i skrivande stund också. Men nu får jag alltså åka hem och njuta av den svenska sommaren, och framför allt, träffa alla som jag saknar så mycket där hemma!

Senaste veckan har jag försökt spendera så mycket tid med Jennifer som jag bara kunnat. När jag kommer tillbaka lämnar hon ju landet för gott efter bara två veckor. Det kommer bli så tomt utan henne, hon är min allra bästa vän. Allt som vi varit med om, gått igenom, alla galna saker som vi gjort. Nej, det kommer bli tufft. Men man får se det som att det bara är tillfälligt, om ett år går jag ut skolan och kanske kommer vi sen befinna oss på samma ställe igen, nån annanstans i världen!

Vädret har varit så dåligt, så jag hann inte med att göra några fallskärmshopp innan Sverige. Men nu har jag nånting som jag verkligen ser fram emot när jag kommer tillbaka till Melbourne. Och som Heath sa, himlen finns här när du kommer tillbaka. Förhoppningsvis klarblå och redo för hopp!

Igår lämnade jag över mitt cateringjobb till min chef, som ska sköta det i en månad innan Evie kommer tillbaka. Var och sa hejdå till min Fed Square-kontakt och Marina på restaurangen. Alla är så gulliga och sa massa snälla saker. Kommer sakna jobbet faktiskt, men det får bli nya äventyr när jag kommer tillbaka.

Sen måste jag skriva också hur himla glad jag är för att jag har världens bästa housemates. Dom är så gulliga! När jag åkte direkt hem till Jennifer när jag slutade sent på jobbet förra veckan fick jag dagen efter sms från båda två, oberoende av varann, där dom kollade så att jag var okej och hade kommit hem ordentligt dagen innan. Ikväll får jag skjuts av Lachlan till flygplatsen. Och det bästa av allt - igår när vi satt på Miss Libertines och hade lite hejdå-drinkar så fråga Andrew om jag vill bo kvar i sex månader till, eftersom killen vars rum jag bor i inte kommer hem än på ett tag. Klart jag vill! Är så himla glad över det, trivs så himla bra här, och med grabbarna. Andrew sa att han ville fråga mig innan jag åkte, så jag inte ska behöva oroa mig över nytt boende medan jag är hemma. Dom är grymma.

Nej, nu ska jag snabbt äta frukost och packa väskan. Sen ska jag in och träffa min största kärlek Jennifer, och få några sista timmar av hennes underbara sällskap.

Vi ses i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Peter L

Lycklig resa, gumman! Vi längtar och står beredda med varsin jättekram på Arlanda i morgon!!

Postat av: Jennifer

Awww så gulligt du skriver om mig =) du är mins största kärlek med, Helena, inte hålla på med sånna där killar. Inte bra för nått;) puss!! längtar så tills du kommer tillbaka. xx

2011-06-25 @ 03:13:25
Postat av: Jennifer

Aw! du är min kärlek, saknar dig redan. du och jag Limpan, inte hålla på med sånna där killar... ;)

2011-06-25 @ 03:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback