Hundreds and thousands

Lördag började i rätt lugnt mak med en del serietittande i sängen. Sen tog jag mig ut på en springtur i den varma höstdagen, och fick därefter mycket mer energi. Älskar att springa! Och lyssna på Filip och Fredriks podcast förstås.

Sen blev det en del öl med Andrew och hans kompis, först ute på trappen och sen inne i vardagsrummet. Efter några vändor UNO, bra musik och discolampor var vi alla riktigt taggade. Kompisens fru och Lachy anslöt också senare och vi tog alla en taxi till husfesten på Yarra st.

Jennifer och hennes housemates har haft flera beryktade husfester. Om det är några som kan ordna en bra hemmafest så är det dom. Då både Luke och Nick snart ska flytta så var det här den sista husfesten med nuvarande uppställning. All in med andra ord.

Med mattor, bord och stolar + en hoppborg ute i trädgården, Guitar Hero med trummor, sång och allt inne i Nicks rum, hårdrock inne i Jennifers rum och ett discokitat vardagsrum med lampor, rökmaskin och hela köret var det inget annat än en klockren fest. Lachs var på sitt allra mest kreativa fyllehumör och anordnade limbo i vardagsrummet, vilken Andrew vann storslaget. Sen fick Lachy även den briljanta idén att det går mycket lättare att dansa om man strör ut massa strössel på golvet. Det gjorde det också, man fick en bra skjuts på dance movesen. Lite för bra kanske kan Helena tycka, som drattade på ändan efter att ha gjort ett utomordentligt avancerat danssteg involverande en kvast.

Hursomhelst, klockren kväll med härliga människor!

Imorse var jag väl lite småseg, men det var inget några portioner pastasallad och några baljor te inte kunde råda bot på. Det var fantastiskt väder, så jag kunde inte låta bli att ta en långpromenad i den underbara kvällssolen. Pratade med mamma och pappa i säkert en timme, jättemysigt.

Kvällen har spenderats med mer serier och iPhone-detektivspel i sängen, tillsammans med lite choklad och chips. Har sett klart The IT Crowd nu. Finns det i Sverige? Helt klart sevärd i alla fall, om man som jag är lite nördig och gillar brittisk humor. Nu har jag börjat ta mig an The Wire. Har bara sett några avsnitt hittills, men den har helt klart potential. Gillar när serier är lite annorlunda och inte är likadana som alla andra (CSI/NCIS/NYPD/ABCDE Los Angeles/Miami/New York/Las Vegas/Vatikanstaten/Järfälla/Sveg... Bara att para ihop efter tycke och smak).

Imorrn ska jag vara lite produktiv. Har en del jobb att fixa, och sen tänkte jag åka in till uni och skriva på lite arbeten. Inget som ska vara inne inom den närmsta framtiden, men jag vill hinna undan med endel tills i början på maj. Känns som att jag kommer ha intressantare saker att tänka på då!

Sov så gott!



Kommentarer
Postat av: Peter L

Vad söt du är, min älskling!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback