Quechua

Har förflyttat pluggandet hem nu. Har faktiskt fått en hel del gjort idag.

Efter att ha varit på biblioteket åkte jag och handlade massa grönsaker på marknaden. Det är helt sjukt vad billigt det är! Köpte gurka, tomater, ruccolasallad, lök, vindruvor, avocado och ett kilo köttfärs för ca $12. Grymt!

Våran landlord är här och lagar våra sovrumsfönster. Vilket i och för sig är bra. Men eftersom jag inte står på kontraktet så får jag lite försynt lov att låtsas vara gäst här. Vilket inte passar så bra just nu eftersom jag skulle behöva göra mig i ordning till festen ikväll. Han har hållit på i fem timmar nu, så jag hoppas verkligen han är klar snart. Dock så har jag ju nu fått mer plugg gjort än jag tänkt, vilket är sjukt bra. Det gäller att tänka positivt!

Förhoppningsvis går han snart, för planen är att Olle ska komma hit innan och äta tacosallad. Hoppas vi hinner bara.

Är nästan klar med fonetik-uppgiften. Det är verkligen jätteknepigt att höra alla små nyansskillnader. Så här ser det i alla fall ut när man försöker transkribera språket quechua från Sydamerika.



Så nu vet ni det!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Kul att du är tillbaka här på bloggen! :o)

2011-04-02 @ 20:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback