Helgen som gatt

Nu ska har uppdateras! Star pa jobbet och har absolut ingenting att gora, sa vad passar battre an lite uppdatering..?

Kan ju borja med att saga att jag har gett upp var plan att forsoka skaffa oss nagot slags seriost internet hemma, da det visat sig vara alltfor krangligt och ingen av oss har den minsta ork till att forsoka luska ut hur fan det ska ga till egentligen. Sa darfor har jag bestallt ett mobilt bredband som forhoppningsvis kommer nangang i veckan. Eller nasta. Dom ar inte alltid sa snabba dom dar australienarna. Menmen. Nu ar det pa gang i alla fall!

Helgen har varit bra. Mycket bra till och med! Efter att ha jobbat lordagsformiddagen motte jag upp med skaterpojken och slapade med honom till mig for att laga svensk delikatessmiddag. Och sa gott det blev! Och sa matta vi blev! Och som vi inte kunde rora oss pa en timme efterat! Men sa jag hur gott det blev?!


 





Nar vi antligen lyckats rora pa oss igen gjorde vi oss i ordning och akte in till stan, dar en kompis till en kompis till en kompis (eller liknande) till Adam hade hyrt en hotellsvit for att ha sin fodelsedagsfest i. Sa kvallen spenderades pa en balkong med fin utsikt (som ni kan se pa den eminenta bilden) drickades ol och snackandes skit. Sen tog vi sista tramen hem och var mycket nojda med en grym lordagskvall som inte kostade skjortan.




Andock maste jag ju erkanna att jag var aningens seg pa sondagen, med tanke pa att det kan ha slunkit ner nat glas vin och en ol (eller tva eller tre eller tio) under kvallen innan. Sa biljetten till Good Vibrations kanske inte utnyttjades alldeles till fullo, men jag var anda ratt stolt nar jag fann mig sjalv sittades pa en busshallplats vid tresnaret, drickandes annu en Pure Blonde i vantan pa bussen.

Val hemma hos Loreto dracks det nagra ol till, och nar vi lyckats faststalla att "no passouts" under vilkoren pa biljetten nog snarare syftade pa att man inte kunde springa ut och in som man ville, an att arrangorerna inte gillar folk som gar omkring och dackar till hoger och vanster (vilket Loreto pa fullt allvar trodde forst) sa begav vi oss till Flemington.

Den storsta delen av festivalen hade ju redan passerat, men det gjorde faktiskt inte sa mycket. Inte riktigt min typ av band som spelade. Och jag forstar inte riktigt tjusningen med att sta framfor en gigantisk scen och lyssna pa en DJ som spelar house mitt pa dagen. Nej, liveband ska det va, ju rockigare desto battre!

Sa efter att ha statt i ko i en halvtimme for att fa kopa vodka slurpies, sen ytterligare en timme for att fa nat att ata, var det dags att ga och se det vi egentligen kommit dit for - The Killers!

Riktigt grym spelning, precis som vantat! Det lat bra, sag bra ut, och var rockade utav bara tusan, precis som det ska! Eftersom bilder aldrig blir bra struntade jag i att ta nagra. Men jag har en bild pa festivalbrudarna taggade till tanderna i alla fall.




Idag har jag fatt mitt schema infor skolan som borjar nasta vecka. Det sag riktigt bra ut fran borjan, sa jag behover inte andra nanting. Bara en lektion pa tisdagar och ledig fredagar. Och jag slutar aldrig senare an 14.15. Sa det ser ju lite ljusare ut med att klara av att jobba halvtid samtidigt som jag pluggar. Jag kanske inte har namnt det, men Uni Melbourne har hojt mina terminsavgifter, sa att vi internationella studenter nu betalar mer an fem ganger sa mycket som alla andra. Det i kombination med att vaxelkursen ar sa dalig, gor att jag betalar nastan 82 000 SEK den har terminen. Vet ni hur mycket man max far lana av CSN under en termin som utlandsstudent i Australien? Ungefar 90 000:- Vilket alltsa betyder att jag har 8000 kronor att leva pa, totalt. Tills juli. Och med en hyra pa 4000:- i manaden betyder det att jag kommer vara tvungen att jobba sa mycket jag far pa mitt visum, vilket ar 20 timmar i veckan. Men allt gar, bara man vill. Och det ar det har jag vill. Men ni stackars fattiga studenter dar hemma kan val tanka pa mig nar ni muttrar over att ni bara har 7000:- i manaden att leva for :)

Annars da? Trivs riktigt bra i nya huset och det funkar hur bra som helst att bo med Joel och Douggie. Forutom ett icke sa genomtankt hemslap av en av pojkarna i form av en otroligt hogljudd amerikanska i hogklackat, som vasnades mer an en sjorovare med traben har jag inget att klaga pa.

Ar ledig tva dagar nu, ska bli riktigt skont. Maste se till att traffa Evie, har inte hort hennes historier fran resan langs kusten an. Imorrn kvall ar jag och Jennifer + pojkar hembjudna till Anna och Lina pa semmeldag. Eller semmelkvall kanske snarare. Men det ska bli kul! Inte for att semlor ar min absoluta favoritsak har i varlden, men det galler att halla pa traditionerna nar man ar utomlands!

Det ser ut att bli en lugn kvall pa jobbet. Skont, da borde det ga fort att stanga. Men egentligen spelar det ju inte sa stor roll eftersom jag kan sova hur lange jag vill imorrn:)

At biff & bea-rester innan jag akte till jobbet idag. Mmm... Tur att jag har sakert femton pasar kvar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser riktigt mumsigt ut! Både det på och ovanför tallriken.

2010-02-23 @ 13:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback