Detta har hant

Ja, Internet drojer fortfarande, men nu har vi fatt fingarna ur arslet och ringt Telstra for att fa telefonledningen inkopplad, vilket vi kommit fram till maste vara steg ett. Sa nar det ar fixat om sisadar en vecka kan vi bestalla Internet. Vilket inte borde ta mer an ett par veckor sadar. Tjoho! Men nu ar det antligen pa g i alla fall, och jag slipper skaffa segt portabelt bredband.

Det har varit en handelserik vecka faktiskt. I tisdags blev det lite spontant hemmafest hos Evie med en australienare, en engelsman och tva till svenskar utover mig och Micke. Ol och goon i en harlig blandning, och resehistorier fran hela varlden. En av dom andra svenskarna, som ocksa rakar heta Micke, var helt grym pa korttrick. Och da menar jag inte sadar att man lagger ut tre hogar och raknar till 21, utan har snackar vi some proper fucking magic. Ni vet nar kortet man tankte pa helt plotsligt har en bla baksida istallet for en rod. Eller nar han viftar med korten och sa helt plotsligt ar det borta och man fattar ingenting. Nat av det coolaste jag satt faktiskt, man hade noll koll.

Medan dom andra skuttade ner till stranden for att bada nack, fick jag och Adam (tyvarr) lov att bege oss hemmat vid 1-snaret eftersom vi bada skulle upp och jobba dagen efter. Men kul var det anda!

I onsdags var det avskedsol for Phil som aker tillbacks till Irland om en dryg vecka. Forhoppningsvis kommer han kunna komma tillbaka om ett ar eller sa for att plugga. Kommer verkligen sakna honom, han var en av dom fa som jag kunnat haft riktigt bra och djupa samtal med. Men det ar sa nar man reser. Det ar helt underbart att traffa manniskor fran hela varlden, och lika trakigt ar det nar man maste skiljas at. Men forr eller senare traffas man igen, nanstans i varlden. Och da blir det lika roligt igen. Det ar det som ar tjusningen med att ha sina vanner utspridda runt hela klotet. Det, och att man har privata guider och gratis boende nastan vart man an aker :)

I torsdags drog jag, Evie, Micke, engelsmannen Danny och svenskarna Micke och Jonas sa fort jag slutat jobbet ner till James Squire Brewhouse och kollade pa matchen Sverige - Slovakien. Hade spenderat hela morgonen pa jobbet med att ringa runt till olika barer for att hora om dom skulle visa den, men det var inte alls latt. Ingen bryr sig om hockey har, och det visas bara pa dyra specialkanaler. Sa nar vi val tagit oss ner till James Squire, som ligger nere vid Docklands precis vid vattnet, mottes vi av minst trettio andra svenskar i Tre Kronor-trojor. Sa stamningen var pa topp och hoppet holls uppe (kanske tack vare $5 pintsen) men det blev ju anda den stackars ensamma killen i hornet med Slovakienkeps som fick skratta sist. Men vi forsokte att inte hanga alltfor mycket lapp for det, och akte in till stan igen och lagade billig backpackermiddag pa Melbourne International dar Micke bor. Lyckades smuggla upp Adam ocksa efter att han lovat att bara prata med irlandsk dialekt (vilket han for ovrigt ar riktigt grym pa) eftersom australienare inte far befinna sig pa dom flesta backpacker hostel. Vilket ar jattekonstigt, men visst. Efter det blev det fler ol pa Workshop och Richard som jag traffade nar Micke roadtrippade genom Melbourne sist anslot ocksa. Det ar sa himla kul att umgas med backpackers, och traffa alla grymma manniskor. Aterigen fick jag och Adam lov att kasta in handduken ratt tidigt pga jobb, men vi hann ha en riktigt grym kvall i alla fall.

Fredagskvallen blev lugn, degade med ol i soffan och datorn i knaet. Och i morse blev det sovmorgon deluxe. Hann med en tidigt middag pa Miss Libertines med Adam innan jobbet. Det var dit jag och Lucy alltid brukade ga och kaka nar vi bodde tillsammans pa International. Dom har verkligen sa sjukt god mat. Och matt som jag vet inte vad blev jag ocksa. Vilket resulterade i att jag holl pa att somna dom forsta tva timmarna pa jobbet. Men nu har jag hallt i mig lite Cola Zero, sa jag star och skuttar som vanligt bakom disken. Bara tva timmar kvar, sen ska vi ga och halsa pa i Jennifer och Daniels nya lagenhet. Alldeles vid Vic Markets och med en stor balkong med utsikt over Melbourne. Det ska bli riktigt nice.

Imorrn kvall ska vi eventuellt ga och se Shutter Island. Och att bero pa bio sa har Man som hatar kvinnor premiar har i slutet pa mars. Bockerna ar sjukt populara, man ser alltid nan pa sparvagnen som sitter och laser dom. Sa den kommer absolut besokas!

Pa mandag borjar uni. Ar lite nervos och pirrig, samtidigt som jag ser fram emot det. Sen pa onsdag ar det visst nan som fyller ar. Men det tar vi da! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback