Jo men så här är det va

STORA ambitioner hade jag. Att när jag kommer hem från jobbet, då är banne mig det första jag gör att sätta mig och plugga. Blev det så? Nej..

Men alltså, sooooolen sken ju. Då kan man ju inte plugga. Då måste man ju dricka öl. Det låter ju som en mycket logisk resonering.

Så inget plugg och desto mer öl blev det. Så kan det gå ibland.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska åka direkt hem till Adam, eller om jag ska svänga förbi stan och ta nån öl med Jennifer och co först. Jag är inte jättesugen på att baxa med min bautaryggsäck till en bar och knocka omkull alla på dansgolvet, men å andra sidan hade det varit roligt.

Jag hänger här ett tag och dricker öl medans jag funderar. Och njuter av dagens bästa upptäckt. Jag kan äntligen använda Spotify i Australien!

Dagens ord: Procrastination.
Ett av mina favoritord i engelskan. Det betyder alltså där där tillståndet man är i, när man gör precis allting utom just det man borde göra. Alla saker man gör, som kan få ens mamma/kompis/pojk-/flickvän att komma in och säga "Men gör nåt vettigt för guds skull!". Precis så är det.

Kanske tycker jag om det så mycket för att jag identifierar mig så bra med det...





Kommentarer
Postat av: Peter L

Voj, voj. Och detta betalar du hutlösa terminsavgifter för... Men vi älskar dig ändå!



Kram

Pappa

Postat av: alle

sol=öl! man måste ju njuta av livet :P här i österrike har det varit många soliga dagar, o som vi har njutit... :) ses i sommar!! kramar

2010-04-18 @ 21:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback