Steg upp på morgonen...

...aningens bakis och jävlig. Satte på mig mina sedvanliga mjukisbyxor, hoodtröja och raggsockor. Mumlade godmorgon till Olle som krashat här efter Evies födelsedagsparty igår. Hasade ut i köket och gick mot gasolvärmaren för att, som alltid, inviga morgonen med att försöka få lite värme i huset. Hejdade mig i stegen.

Det är nåt som inte riktigt är som vanligt. Jag fryser inte. Smyger mig sakta fram till dörren och gluttar ut genom gardinen. Tror inte mina ögon.

Jag öppnar dörren och får den slängd i ansiktet. VÄRMEN!

Jag skriker: "Olle, Olle, OLLE!! Kom ut, skynda dig. Det är sommar!"

Olle, kommer utspringande, och vi ställer oss utan för dörren och hoppar och skuttar i extas. Vi sträcker upp armarna mot himlen och skrattar av glädje. Vi kramar om varandra av ren lycka.

Sen gör vi det svenskaste av svenska och äter frukost utomhus.



Kommentarer
Postat av: Peter L

Härligt! Här hemma hänger sommaren tappert kvar men visst närmar sig hösten med kyligare luft och färger som snart blossar upp på allvar...



Kram

Pappa

Postat av: Angelica

Haha klockrent. Brukar inte Australienare äta frulle utomhus alltså? Skamligt =)Hoppas du har det bra!! Kram*Angelica

2009-09-30 @ 14:58:37
URL: http://anjirika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback