One down...

Då var det gjort. Första riktiga uppsatsen inlämnad. Puh.

Det var en underbar dag idag. Första riktiga vårdagen. South Lawn var full av studenter när jag gick förbi påväg mot Arts Centre för att lämna in uppsatsen. Solen värmde i ansiktet och det doftade vår. Snudd på sommarvärme med våra mått mätt. Jag kände mig lite som Bosse Ringholm (okej, han har säkert inte varit finansminister på många år nu, men vad vet jag, jag är utlands-svensk) när han går där med vårbudgeten i handen. En högtidlig marsch med en viktig lunta i handen. Same same.

När underverket äntligen var inlämnat satte jag mig på spårvagnen och åkte hem. Ungefär en halvtimme efter Bosse Ringholm-upplevelsen öppnade sig himlen och jag hamnade mitt i det värsta åskvädret jag sett på länge. Välkommen till Melbourne.

Sen jag kommit hem har jag inte gjort så mycket. Mitt andra mid term paper ska vara inne imorrn, och jag är väl lite mer än halvvägs. Men det är lite svårt att motivera sig när man är full av den här avslappnade känslan man får när man precis lämnat in en uppsats. Men det är bara att bita ihop. Imorrn är den avklarad den med.

Ett hett budgettips när du är fattig student: skaffa dig en rik muslimsk vän. Läs samtidigt en kurs där du lär dig att det är otroligt viktigt att låta folk tillämpa sina kulturer och att det är antagligen är mer förolämpande att neka när du blir bjuden än att tacka och ta emot. Är du gäst hos en prins-snubbe från Pakistan säger hans kultur att han ska se till att hans vänner är mätta och belåtna - hela tiden. Jag är stolt och glad att jag lyckats slänga svenskheten i soptunnan för länge sen. Min aningens nudelmättade mage håller med...

En sak som dock är sjukt bra med att vara fattig, hårdpluggande student: du kan och får äta hur mycket study motivation (läs choklad), som helst. Nog saknar jag Marabou, men Nestlé har en sjukt god mörk choklad med körsbär och cashewnötter. Och idag var det extrapris på den. Idag är en bra dag.

Snart. Snart ska jag göra ett tappert försök att fortsätta med uppsatsen. Jag ska bara ta en till chokladbit först.

Kommentarer
Postat av: Peter L

Bravo! Du kan väl maila dina nådiga luntor så vi också får avnjuta dom??



Kram

Pappa

Postat av: Mamma

Bara för att hålla dig lite uppdaterad! Vår nuvarande finansminister heter Anders Borg och ser betydligt hippare ut än Bosse med hästsvans och ring i örat. Dessutom sänker han skatterna............



Kram mamma!

2009-09-03 @ 14:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback