Måndag

Okej, varför är det så svårt att gå upp ur sängen på en måndag? Jag blir knäpp. Har legat här över en timme och försökt nu. Det faktum att jag verkligen borde diska innan jag åker till skolan hjälper ju inte direkt heller...

Tre tråkiga föreläsningar har jag idag. Och en timmes rast mellan varje. Men jag tänkte jag skulle försöka vara duktig och gå på alla för en gångs skull, det var länge sen nu. Usch, känner mig inte alls motiverad för skolan idag. Eller för nånting överhuvudtaget egentligen. Men jag antar att man får ha såna dagar också. Jag skyller på måndagen.

Dessutom kan det mycket väl vara så att jag inte riktigt återhämtat mig från i fredags än. Haha, grymt kul hade vi. Fullpackat ställe som bara spelade 90-talsmusik. Som tur var var vi fulla nog att uppskatta det. Så där stod vi och röjde loss till Backstreet Boys, Spice Girls och Five. Klockrent.

I lördags kväll följde jag med Evie och hennes kompisar på en Scavenger Hunt. Man har massa uppdrag man ska göra och sen får man poäng för dom. Uppdragen kunde vara allt från att klättra upp i ett träd, till att äta äckliga saker, till att utföra vissa saker naken, till att gå upp till främlingar på gatan och få dom att göra diverse stunts. Tyvärr var jag så fruktansvärt slut efter fredagen (eftersom jag dessutom hade jobbat hela lördagen och gått direkt dit) så jag var inte på topp och kunde bidra. En hel del skratt kunde jag bidra med i alla fall, speciellt när Evie - iförd tandkrämsmustasch - åt en hel sardin. Tandkräm har lite samma effekt som mascara när man gråter på den, den rinner och smälter ut. Ingen vacker syn. Stackars flicka.

Nej, nu får jag rycka upp mig. Ska börja med att ta en dusch så kanske det känns bättre. Vet ni hur bortskämd man är i Sverige där man har snudd på obegränsat med varmvatten..? Det har man inte här kan jag säga. Sen ska jag försöka ta mig i kragen och få lite inspiration till att göra lite plugg under dagen också. Känns som att jag uttömde det allra mesta på dom två arbeten jag lämnade in i slutet på förra veckan. Men det är väl bara att ta nya tag! Herreguuud, så klämkäckt! :)

Nej: duschen, disken, frukost, kläder, skolan. Eventuellt i den ordningen.

Kommentarer
Postat av: Jen

Du är grym gumman!

nu har du inspererat mig att blogga, fast jag är helt totalt värdelös på sånt;)

ses om nån timma!! väntar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback