Back on track

Första skoldagen avklarad. Kan ju inte påstå att det var den roligaste jag haft, föreläsningsvis. Men eftersom det var i dom två ämnen som jag tycker minst om var det inte så oväntat kanske.

Däremot var det väldigt roligt att träffa lite folk igen. Satt och fikade med Evie på vårt favoritcafé jättelänge. Det var mysigt. Hon har varit i Europa under lovet (och varför låter det som att det skulle vara något alldeles utomordentligt exotiskt när jag skriver det så..?), så det var spännande att höra vad hon haft för sig. Hon berättade att hon varit med om en liknande sak som det jag var med om precis innan jag åkte till Australien. Och eftersom jag fortfarande var hög på endorfiner från gårdagskvällen gjorde det med väldigt glad att höra om nån annan som varit med om samma sak. Vi satt där som två flower power-barn och pratade om hur vacker jorden är och att alla borde älska alla. Helt underbart:)

Efter skolan träffade jag Hanne och fikade med henne. Det var också väldigt mysigt. Så skönt att träffa lite vettigt folk som man faktiskt kan sitta och prata med, om vettiga saker. Är så trött på ytliga australienare vars djup sträcker sig så långt som till vilken laguppställning deras footy team borde ha nästa match, eller hurvida den lilla miniklänningen matchar skorna med dom skyhöga klackarna. Blä. Evie är ju en av dom få undantagen faktiskt. Men det är väl bara att fortsätta leta. Det måste ju finnas några fler australienare med lite djup. Även om jag är aningens pessimistisk på den fronten för tillfället.

Gjorde ett tvättäkta glädjeskutt ute i vardagsrummet förut när jag insåg att dom visar andra säsongen av The Mentalist nu. Så jag och Jennifer (eller okej då, mest Jennifer eftersom jag satt klistrad framför TV:n) gjorde i ordning det överblivna myset från igår, det vill säga crackers och avacado-dip. Och choklad. Mmm...

Imorrn ska jag på en lägenhetsvisning. Wish me luck!


(Fick just ett sms som gav mig fjärilar i magen. Eller skuttande rådjursungar kanske. Enda nackdelen är att det kommer bli svårt att sova nu igen. Dom här endorfinkickarna är ta mig fan helt sjuka...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback