Detta har hant

Igar hande nagot, som inte hant pa valdigt lange. Hade du fragat mig for nagra dagar sen hade jag sagt att det inte fanns en mojlighet att det skulle handa. Men det gjorde det alltsa. Vad det var som hande?

Jag kopte inte en, utan tva klanningar! Herregud, det kanske finns en tjej nanstans langt dar inne trots allt.

Den har dagen spenderas i en av dom nya klanningarna. Pa tre timmar har jag insett att det finns restriktioner pa vad man kan gora nar man har en klanning pa sig. Man kan inte sitta bredbent a la hip hop style till exempel, det slutar sallan bra. Och man maste sitta med bra hallning hela tiden, annars aker klanningen ner och tuttarna trillar ut. Spanning i tillvaron med andra ord.

Att bero pa tuttar som trillar ut. Nar jag satt pa tramen pa vag till jobbet kom det pa en gammal dam med skjorta pa sig och satte sig mitt emot mig. Grejen var bara att knapparna hade akt upp, sa dar satt hon och flashade sin vita spetsbeha. Jag visste inte riktigt om jag skulle saga nat, det ar ju anda 30C idag, och hon kanske gjorde det med flit..? Sa jag gjorde vad vilken vanlig svensk skulle ha gjort, stack ner nasan i min bok igen och latsades som ingenting. Folk tittade med rynkade pannor och forolampande blickar pa henne. Detta markte hon och knappte ihop skjortan igen sa fort hon kunde. Hon sag ut som att hon skamdes, stackarn. Efter en liten stund klappade hon mig pa knaet och sa "Usch vad pinsamt det dar var.. Min skjorta hade akt upp, och alla tittade sa konstigt". Jag visste inte riktigt vad jag skulle saga, men log forstaende och sa att dom andra var dumma som tittade.

Imorse hande nat nastan annu konstigare. Jag fick en akut craving av Vegemite! Ni som smakat vet hur konstigt det ar. Men.. jag har borjat lara mig tycka om det faktiskt. Tydligen sa mycket att jag borjar fa begar efter det. Kanske skulle ta och kopa mig en burk.

Jag vet inte vad som ar mest skrammande. Att jag haller pa att bli en tjej eller att jag haller pa att bli en australienare...?




Kommentarer
Postat av: Micke

Trevligt det later med klanning, man kanske skulle prova? :P



Jag har inte vagat prova Vegemite an, men det kommer nog sakert nagon gang.. En av mina polare tog ett tjockt lager pa sin macka under Surf Camp, han tog en tugga, spottade ut den och gick och kastade mackan! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback