Vatten

Det är helt sjukt vad gott det är med vatten ibland. Speciellt om man dricker det alldeles iskallt, med två sugrör (ett orange och ett rosa). Då är det som allra godast.

Ännu godare är det att dricka vatten om man är riktigt törstig. Så törstig som man kan bli om man sätter i sig en hel balja chokladpudding under en reklampaus till Söndagsparty. Det gjorde vi. Därför var det nu sådär alldeles extra gott att dricka vatten.

För att fortsätta filosofera om vatten förstår vi nog inte hur bortskämda vi är som får så grymt gott vatten direkt ur kranen. Vattnet i Australien har ofta en lätt touch av klor, och det vatten man kan köpa på flaska är inte ens lika gott som det vi kan tappa upp i glasen här hemma.  Lyx.

Vad som vore ännu mera lyxigt vore om man kunde ha en kran för varmt vatten, en kran för kallt vatten, och en kran för öl - bredvid varann i diskhon. Hur gött vore inte det? Hur praktiskt som helst. Och miljövänligt om inte annat. Inga tomflaskor, inga burkar. Inte nog med att det är en fenomenal idé, man räddar även världen genom att dricka öl! Kan inte bli bättre. Ska skicka in en motion om det tror jag, att anlägga ölledningar över hela Sverige. Eller åtminstone där jag bor.

Nej, nu ska jag avnjuta ännu ett glas iskallt, underbart vatten. Med mitt orangea och mitt rosa sugrör. Mm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback