Tandläkaren

Ledig dag idag, men var ändå tvungen att gå upp i ottan och ta första tåget till Mockfjärd. Tandläkarbesök stod på schemat, men lika glad för det var jag. Tills jag fick betala. 715:-. Kuljul. Denna okristligt höga summa orskades dock av att jag fick lov att ta någon specialröntgen för att min ena visdomstand tar efter sin storebror på andra sidan käften och är dum i huvudet. I stället för att växa uppåt som en normal visdomstand, ska den här jävlen va så speciell och växa lite som han vill, alltså helt snett och vint. Detta gillade tydligen inte tant tandhygienist, så hon släpade med mig in i ett mystiskt rum med en mystisk maskin.

Efter att ha klivit in i den mystiska maskinen tryckte hon på en knapp, och två stänger trycktes in från sidorna och låste fast mitt huvud. Ytterligare en mystisk makapär snurrade runt ett varv runt mig och så var det klart. Väl tillbaka i undersökningsrummet fann jag mig själv titta på en röntgenbild föreställande underdelen av mitt kranie. Jag kände mig nästan som nån av dom coola killarna i CSI. Funderade nästan på att be att få med mig en kopia hem och sätta upp på väggen. Modern art? Kanske. Men jag hade ju i alla fall betalat 450 jävla spänn för den.

Nåja, nu sitter jag i alla fall hemma i Mockfjärd och väntar på att få gå ut till dagens andra läkarbesök. Två på en dag, det måste ju va nån som inte gillar mig. Fast skönt att få det gjort å andra sidan. Middag med familjen hinns i alla fall med innnan jag åker tillbaka till Borlänge, och det ska bli kul för det var ju ett bra tag sen nu.

Igår var det middagslagning och myskväll med Karro, Kristine och Paola. Hur mysigt som helst, precis som vanligt. Efter att ha avnjutit en kycklinggryta högg vi in på glass och popcorn, och tittade på engelsk kostymfilm i form av The Other Boleyn GIrl. Förutom att tråna efter gentlemän i tights, blev det självklart sjukt mycket skratt och urspårade samtal om heta hårdrockare, "Hi-aj-vi" (Karros uttal av HIV på engelska) och mycket mer.

Nu är jag hungrig som få och ska fixa nåt att äta.

Häppårä!


Haha, förresten! Att bero på tandläkare.. Nån gång på mellanstadiet när jag skulle gå till tandläkaren hade jag fått en ny som jag inte träffat förut. Jag svär, han såg ut exakt som den galna doktorn i Independence Day, han som ska operera aliensnubben som Will Smith släpar dit. Haha, så kul var det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback