Måndag

Godmorgon! Det hör ju så att säga till ovanligtheterna att jag är uppe såhär okristligt tidigt fast jag inte ska jobba idag, eller ens har något speciellt planerat. Dock var jag tvungen, eftersom jag skulle möta pappa på stationen för att han skulle kunna så att säga, deliver the package. Under hans språngmarsch mellan platform fyra och tre hann jag ifatt honom och fick överlämnat till mig en påse med diverse fördödenheter från barndomshemmet. Och dagens dos av att få känna sig som Sydney Bristow i Alias, var uppfylld.

Nu sitter jag och slötittar på TV. En intervju med Bono, som har världens härligaste dialekt. En grym kille verkar han vara också, som har mycket vettigt att säga. Nyss var det även en intervju med ledaren för Sveriges UFO-samfund, eller nåt dylikt. Han påstod att det tydligen finns flera bevis för närkontakt av tredje graden, alltså direktkontakt med en rymdvarelse. Varför kan vi inte få se det då? Det känns ju lite svårt att tro på när det är mycket snack och lite verkstad. Annars säger jag som Mulder; I want to believe.

Dagen då? Ja, Sofie är ju krasslig stackarn, så det blir ingen tur till Falun. Jag får viga dagen åt att framförskaffa första Harry Potter-boken åt Mikael, så att jag kan påbörja min evil plan att göra honom beroende. Det gick ju rätt bra med Monkey Island, så varför inte fortsätta medan jag har ångan uppe?:) Åkte förbi Ica Maxi nyss när jag lämnat honom på jobbet, men då öppnade dom 8:00, så jag orkade inte vänta. Det får bli en till tur sen.

Nej, nu ska jag se om det är något bra att se på TV, vila lite, pilla mig i naveln och se om det inte är dags för en second breakfast snart. Låter som en rätt trevlig ledig dag när allt kommer omkring.

Ooh förresten! Nu kommer vi in på lite serious lobbying. Inte för att min blogg drar så ohyggligt många läsare, med många bäckar små...

Kan inte ni som läser åtminstone gå in
här och önska Silverpennies till Peace and Love. (Och medan ni ändå håller på, varför inte The Killers...? :) )

Ha en underbar dag nu, så ser vi till att smälta den här snön med våra vågor av positivitet, right?

Ta-ta.

Kommentarer
Postat av: Sofie - den krassliga

Jag älskar dig, människa! Och låt oss göra alla i hela världen beroende av Harry! Kära tid, jag tror inte att det skulle vara krig då. Eller svält. Eller något sånt skit och piss. Vi får ta å träffas snart. Bygga en koja i källaren och låtsas att vi är med i Robinson och bara käka grillade ödlor och ris. Är du på, eller?

2009-03-23 @ 11:18:25
Postat av: Helena

Det kanske är det som är lösningen på världens problem! Vem ska vi skicka förslaget till? FN? Obama? Bill Gates?



Är helt klart på Robinsonidén. Jag tycker vi utgår från hemma hos dig och tar oss ut i skogarna mot Gamla Staberg där. Så kan vi bo i ett gammalt ruckel, livnära oss på mossor och lavar och sitta där och lösa resten av världens problem. Med dig, och bara dig, vill jag göra detta min vän. <3

Postat av: Felix

Slappdag här med! Fan vad skönt det är :)



The killers och Silverpennies önskade! Plus en hel hög till!



Tror jag har en hel bil full med folk som vill till P&L nu! Yay!

2009-03-23 @ 16:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback