Det var en gång...

Har jag berättat om den gången jag, Rory, hans pappa Marty och bror Dan var till Deniliquin in the middle of nowhere för att fira Uncle Bernie's 50th Birthday..?

Första kvällen slutade ju i slagsmål utanför pizzerian, som jag fick skulden för. När jag stod och skulle välja pizza började jag prata med en mer eller mindre berusad local som också skulle ha pizza. Han tyckte säkert att det var jättekul att det kom nån ny till ett ställe som knappt var större än Mockfjärd. Och efter att ha frågat vad jag hette sa han till expediten "Can I get a Helena Special, please?".

När denna local plus polare senare stod ute på gatan och väntade på pizza tillsammans med mig, Rory och stora delar av hans närmaste släkt började Dan prata med en av dom hurvida jag var från Sverige eller inte. Efter att ha visat mitt leg för dom men ändå inte blivit trodd blev han väl aningens lack, och puttade till killen i fråga.

Två sekunder senare var allt kaos. Dan brottade ner nån kille på gatan, Rorys pappa gick till undsättning och började göra hemmagjorda karatesparkar mot någon. Rory försökte hålla tillbaka sin pappa och jag stod och såg på och fatta ingenting. Ingen kom till skada som tur var (utan det hela var nog mest nån slags testosterondemostration), men sen den dagen fick jag alltid höra så fort jag träffade nån i Rorys släkt om den gången jag åstadkom ett gräl med ortsbefolkningen i Dennie. Och det där med Helena Special har jag väl också fått höra en eller två gånger om man säger så...

Tro inte att jag bara dog, garva och fick släppet när jag såg den här i menyn till Hagapizzerian nyss?! Hahaha! Det första jag gjorde var att hämta kameran och maila bilden till Rory. Haha, tror jag ska skicka den till Pinky's i Deniliquin också.

Nej, nu ska vi åka och hämta pizza (inte Helena special dock) så vi blir lite människor. Jag har erbjudit mig att följa med mot att jag fick sitta och dricka öl i bilen. Det fick jag. Mmm... VB for the world...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback