Fläskberg?

Det blåser ute. Sådär så det knäpper och knakar lite i fönsterrutorna. Men det är rätt mysigt faktiskt. Är ensam hemma, ingen av dom andra brudarna har kommit hem än. Sitter och äter choc chip cookies, choklad och cola. Helt klart en räddning.

Första dagen på uni igår. Många timmar av endless information. Idag hade jag fått en tid bokad med en studierådgivare. En... Ms. Sidebottom. Sidebottom? Hur fan kan man heta Sidebottom?! Vad betyder det; sidfläsk? Hursomhelst, in kommer jag i det relativt stora rummet med tre små grupper, var och en bestående av en course advisor och ett gäng studenter runt omkring.

Hon som sitter och håller i mötet med gruppen rakt fram är helt ärligt, ursäkta språket, en av dom fetaste kvinnor jag nånsin sett. Det hänger mer ut på sidorna av stolen än vad som får plats uppe på, om man säger så. Jag tänker att, "är det Ms Sidebottom, då finns det ingen hejd". Då hade jag släppt allt jag haft i händerna, lagt mig på golvet och bara garvat tills jag blivit utsläpad och påsatt tvångströja. Som tur var, var det en annan dam som hette Sidebottom. En väldigt stressad och småsur dam, som inte hade så mycket tid att svara på våra frågor visseligen, men jag tror jag har rätt koll på saker och ting ändå. Så det får blir kvällens nöje; att bråka med universitetsbyråkratin på studentportalen. Hence, the chocolate overload.

Imorrn börjar det i alla fall lite mer på riktigt. Man träffar folk från klassen, går på welcome bbq och lite sånt. Ser fram emot att träffa lite skönt folk.

Anna kom nyss hem, och det första hon gör är att gå ut och springa. Kul att nån är duktig. Men det är nästan så jag blir lite sugen faktiskt. Det kanske är det som krävs för att ge mig energin tillbaka.

Eller helt enkelt hysteriskt mycket choklad!! AHHHH!

Kommentarer
Postat av: Micke

Man får ju sånt överflöd av glädje och energi av att springa så det låter som en ypperlig idé. Du får se till att haka på sen när du fått ordning på universitetsbyråkratin ;)



Hoppas du får en bra start på plugget nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback