Dagen efter

Lite... sliten... Sitter har framfor datorn med en Gatorade och forsoker bli manniska igen. Forsoka duger. Sjukt kul hade vi igar i alla fall! Efter varldens godaste minipizzor och wedges pa Miss Libertines, med en och annan ol till det (Little Creatures, yes!) drog vi vidare och hamnade pa Section 8, coolaste utomhusstalle dar baren ar i en container och man sitter pa mer eller mindre skrotliknande foremal, omgiven av hogt stangsel. Kvallen fortsatte pa Rooftop med utsikt over stora delar av Melbourne. Tyvarr stangde den finaste delen av terassen klockan tolv, men da jag gatt och blivit basta kompis med vakten (trevliga vakter, hur ofta hander det i Sverige?) fick vi ga ut dar en liten stund i alla fall , sa jag i alla fall fick visa den vackra vyn for svensken, fransken och irlandaren, som jag hade med mig. Det lonar sig att le, vara glad och utstrala positiv energi!

Kvallen fortsatte nagra timmar det och var hur grym som helst. Forutom bedrifterna ovan blev jag aven uppraggad av en tjej, fick visa prov pa att jag faktiskt kommer ihag hur man rullar en cigarett (sa sjukt kul, men sa svart! Jag siktar pa att fixa det med en hand innan aret ar slut), shottade absint med fransken och hade langa, mer eller mindre djupa konversationer pa franska med densamme. Eventuellt pa grund av - eller tack vare - absinten. Om det ar det som kravs sa...

Nu ska jag ivag och mota Jennifer och hennes hostellpolare och ga och kaka frukost pa nat cafe. Ja, jag vet att klockan ar halv fem pa eftermiddagen, men jag kanske rakade sova lite lange i morse....formiddags...eftermiddags.. Jag skyller pa jetlagen!

Happ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback