Lördagkväll

Välkommen till SJ Kundservice. Förväntad kötid är... mer än 20 minuter. Din plats i kön är... 39.

Kuljul. Fick spontant för mig att åka till Göteborg nästa helg, eftersom jag är ledig i fyra dagar. Och SJ har ju nån kampanj nu att man får åka för 25 kronor. Bara att det inte funkar att boka på hemsidan fast det står att det ska finnas. Kuljul. Igen.

Nåja, ett gott skratt får jag mig i alla fall, för SJ har dom löjligaste, fånigaste reklamsnuttarna inlagda lite då och då under väntan.

Hallelujahmusik i bakgrunden. En otroligt feminin röst säger:

 - Hej, det här är Peter Jöback. Nu kommen min show till din stad. Boka biljetter genom SJ.








Ännu någon minuts frekvent tutande i luren.







Spännande musik i bakgrunden. En hollywoodfilmtrailer röst säger;

- Nu kan du köpa biljetter till Melodifestivalen tjugohundranio.
Biljetter till alla föreställningar inklusive genrepen kan du köpa hos SJ.

* Ord med fet text uttalas extra dramatiskt.




Egentligen är det här helt omöjligt att återge. Ni borde ringa själva och lyssna. Helt klart värt den säkert hutlösa minutavgiften, för att få sig ett gott skratt.


Nyår blev i alla fall roligt och innehöll bland annat fondue på både kött och choklad, väldans massa Guitar Hero och Singstar, rännande ute i natten och införtag av alldeles för dyr champagne som inte var särskilt god, norsk karaoke, en hel del låtsasbråk med uppvisning av diverse kung fu-moves av varierande kvalitet, nerhalkning och näradödenupplevelse i en slänt full av taggbuskar, och mycket mer. Se och njut.























Efter 34 minuter i telefonkö kom jag äntligen fram till SJ. Det stod fel på hemsidan, såklart. Inga billiga biljetter här inte. Fan. Men jag är inte bitter. Det är dock ölen jag tänker gå och hämta mig nu, att trösta mig med. Bitter. Victoria Bitter.

Kommentarer
Postat av: Nils

Jag vet! SJ är värdelöst.. Jag höll nästan på att missa hela min resa bara för att tåget till sthlm pajjade i skogen inte en gång utan 2 ggr! Värdelöst! God Forstättning för övrigt hehe! puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback