Sand och snö

Nu har jag varit hemma i Sverige i tre dagar. Lekt i snö har jag gjort. Jag har njutit av svensk frukost och bearnaisesås (dock inte till frukosten) och druckit mig fördärvad på julmust. Jag ska erkänna att det var med en blandning av nervositet och förväntan jag klev på planet i ett 40-gradigt Melbourne på onsdagskvällen. Men hittills har det bara varit mysigt att vara hemma. Och jag ska se till att försöka hålla mig så sysselsatt som möjligt så jag slipper den där rastlösheten som har en tendens att kunna smyga sig på.

Resan gick riktigt bra. Starten blev dock något knackig då killen i tullen som kollade mitt pass på vägen ut släpade iväg mig till ett rum det stod Authorised Personnel Only på, där jag förberedde mig på att bli utsatt för både knarkhundar och kroppsvisitering (vilket inte hade varit mig emot om den utförts av en het surfdude). Dom sa dock aldrig vad problemet var och släppte mig efter nån minut.

Totaldäckade på första planet och sov nog i alla fall 8 timmar av dom 14 det tog att flyga till Qatar. Flygplatsen i Doha var... en öken, bokstavligen. Landade precis i soluppgången som fick sanden att lysa upp i ett rödaktigt sken. En bit bort kunde man se en skyline av moderna höghus, men förutom det var det verkligen bara sand och öken. Sandfärgade militärhelikoptrar mitt bland jumbojetsen. Shejker som knatade omkring och kollade på lamborginis i tax freen. Jag skojar inte, ferrarisarna stod där mitt bland parfymerna och jumbotobleronen. Men så är ju tydligen Doha det land som har högst BNP per person i hela världen.

Efter 8 timmars väntan som flöt på rätt bra tack vare bra batteritid på datorn och Family Guy, så klev jag på nästa plan för att flyga dom sista 7 timmarna till Stockholm. Litet plan, men det gick det med. På Arlanda var det snöstorm, och piloten fick lov att försöka landa två gånger. Men vårt plan var ett av dom få som faktiskt fick landa, så vi hade nog rätt tur ändå.

Log som ett litet barn när jag såg all snö. Och så fort det blivit morgon kunde jag inte låta bli att springa ut och leka lite:) Det är verkligen helt otroligt fint här nu, hade inte kunnat varit bättre. Det bidrar nog väldigt mycket till att jag än så länge trivs riktigt bra med att vara hemma. Det, och att jag vet att jag snart kommer åka tillbaka till Melbourne.

Har även hunnit med att vara på fest hos Karro och Stin och gått ut på S2. Jättekul att träffa alla gagnsingar igen! :)

Nu ska jag och pappa ut och gå. Och handla lite ingredienser på hemvägen, för sen ska det göras julgodis!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback