That's life, I suppose

Nyss hemkommen efter skola och jobb. Har diskat bort diskhögen och sitter och väntar på att Jennifer ska komma hem så att vi kan gå och slänga in en tvätt eller två. Efter det måste jag skriva uppsats, har två stora mid term papers som ska vara inne nästa vecka. Jag välkomnar härmed mig själv till livet som student.

Följde med Olle till hans college, International House, och käkade lunch idag. Sjukt härlig stämning och människor från hela världen. Och husmorslagad mat varje dag... För mig var det i alla fall ett rätt skönt avbrott från alla nudlar och ost- och skinkmackor.

Ska bli så skönt nästa fredag när båda uppsatserna är inlämnade. Full rulle tills dess. Fast jag måste säga att det tajmar rätt bra med att inte ha några pengar och vara tvungen att plugga! En lugn helg med andra ord. Definitivt första sen jag kom hit. Kanske första någonsin i Melbourne =P

Fast imorrn eftermiddag ska jag i alla fall på en hostel launch med jobbet. Ett nytt hostel ska öppna i St Kilda, och dom kommer använda våra datorer. Därför är vi bjudna. Och gratis öl säger man ju inte nej till. Dessutom skulle Global Gossip stå för underhållning, i form av nån slags ormshow om jag förstått det rätt. Kan ju va kul, för att underhålla min icke-längre-existerande fobi om inte annat. Eller vänta nu... Min manager var väldigt mån om att alla vi som jobbar skulle komma.. Hmm... Kanske hon inte hade råd att hyra personal som visar upp ormarna och tänkte att.. ehm... Ja. Det kan ju bli spännande, det här.

Nu ska jag fortsätta svepa kaffe. Och återuppta min uppsats om adress terms.

Up, up and away!

Kommentarer
Postat av: Peter L

Hur gick det med ormarna?



Undrar

Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback