Att blogga till sig ett betyg

Uppsatser, prov, tentor, inlämningsuppgifter - hur kul är det på en skala..? Gör istället som University of Melbourne och låt dina studenter blogga som en del av kursen. Hur fucking sweet är inte det?!

Alltså, i två av mina kurser ska jag skriva blogg, som jag sedan kommer bli betygsatt på. Den ena blogguppgiften har redan börjat och det är i kursen Culture, Media and Everyday life. Eftersom bloggen ligger uppe på skolans intranät, har jag gjort en sub blog (hahaha, smaka på det ordet), till min egen där jag kommer lägga upp det jag skriver.
And here 'tis!

Förlåt, jag orkar verkligen inte skriva mer nu. Har suttit och pluggat riktigt mycket idag faktiskt. Dels med bloggen, och dels har jag suttit och skrivit på min magazine article som ska va inne nästa vecka. Det är fortfarande frustrerande att jag inte kan uttrycka mig till den grad (hahaha, ironiskt nog höll jag på att skriva to the extent) jag vill på engelska än. Men det kommer, som pojken sa.

Senaste halvtimmen har jag dessutom suttit och förhört Jennifer till hennes prov i accounting & finance. Det i kombination med ett glas rött skulle väl gjort vem som helst sömnig...

Helg imorrn, yes!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Peter L

Kul med lite nyheter här! Och det blir spännande att följa fortsatt kamp för bra betyg i din sub-blog! Och hur din engelska blir ännu bättre...

Nu har vi fått riktigt fint sommarväder härhemma igen. Ska räcka åtminstone över helgen. Härligt. Har suttit i trädgården och jobbat hela e m.



Kram

Peter

Postat av: Peter L

Förresten, vad blir "The ponderings of Helena" på svenska? Äpplet faller inte långt från trädet, eller... ?



Puss!

Pappa

2009-08-06 @ 18:46:27
URL: http://eopl.blogg.se/
Postat av: Helena

Helenas grubblerier, kort och gott. Är inte riktigt bekant med äppel-metaforen, men den kanske funkar den med... :)

2009-08-07 @ 01:43:38
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Peter L

Den kan väl tolkas som "Sådan far, sådan dotter".

Peters funderingar och Helenas grubblerier...

2009-08-07 @ 09:21:05
URL: http://eopl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback