Påskafton

Börjar inte förrän tolv idag, så då skulle man ju kunna tro att jag fortfarande ligger kvar i sängen och sover och snarkar och drömmer om att jag är på tea party med Miss Marple.
Fel fel fel fel fel! (Som Brasse skulle ha sagt).

Efter att ha väckts av solen redan innan åtta och legat och läst och skrivit i sängen ett tag, kunde vi inte hålla oss längre och gav oss ut i det underbara solskenet på en springtur. Solen värmde, fåglarna kvittrade och det var bara pensionärerna som vågat sig ut än så länge. Idylliskt med andra ord.

Nu ska jag hoppa in i duschen, avnjuta en frukost bestående av rostbröd och Old English Marmelade, sedan bege mig till jobbet. Och efter det? Då ska det ätas pizza och drickas öl i kvällssolen på balkongen. Och kanske nallas lite på påskägget vi fick av mor och far igår.

Känns som att det kan komma att bli en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback