Kolahjärna

Ojoj, nu går det inte in så mycket mer i skallen på mig känner jag. Efter x antal liter te och x antal timmars tragglande är jag färdigpluggad. Nu återstår det att se om tentan kommer se ut som den gjort dom senaste fem gångerna, eller om Sören helt plötsligt fått för sig att det skulle vara bra att förnya sig. I vilket fall får ni hålla tummarna för mig!

Salladsmiddagen och mysfikat med Kajsa tidigare i kväll gjorde susen i alla fall. Och att pappa ringde för att höra hur det gick och för att önska mig lycka till. Det värmde.

Nej, nu är jag så full av nominativa-ackusativa system, syntagmer och paradigmer, morfologiska strukturer, agglutinerande, flexterande och polysyntetiska språk och valensökande och valensminskande konstruktioner att hjärnan inte vill annat än sova. Och det ska den få nu.

Men först måste jag på toa. Fem koppar te resulterar ofta i det har jag märkt.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback