Pigg som en larka...

Naja, larka var val att ta i. Sengangare kommer nog narmare.

Star pa jobbet, blickar ut over tretton tappra sjalar som kommit for att anvanda internet sa har pass tidigt en lordagsmorgon. Medelaldern ar ratt hog, sasom det brukar vara pa lordagsmornar. En harlig blandning av hurtiga pensionarer, folk som kommit hit endast for att det-ar-fredagseftermiddag-i-landet-dom-kommer-fran-och-dom-lovat-att-ringa-mamma, och backpackers som inte hade tillrackligt med pengar for att ga ut igar och darfor ar uppe tidigt idag. Och sa Helena som star och dricker Powerade bakom disken och forsoker att inte somna.

Gardagens kvall blev riktigt lyckad. Med en liten skotsk tos och en annu mindre gosse fran Airlie Beach (ha, jag var faktiskt aldst) begav vi oss ut i den Melbourniska natten. Nagon egentligen plan hade vi inte vilket slutade med att vi gick samma gata upp och ner sakert tio ganger, for att sedan ta en taxi till ett uni-party vi inte ens visste var det var, vilket efter manga om och men resulterade i att vi gav upp och den stackars indiern fick aka i en stor cirkel for att sedan slappa av oss ett par hundra meter fran var han plockat upp oss. Varde for pengarna. Men kul hade vi!

Ha, det ar roligt hur det kan va ibland. Hade inte haft en kund pa sakert en kvart, och var bara tvungen att springa ut pa toa (efter te till frukost och en Powerade ar det inte sa konstigt). Tror ni inte att det stog en kund och vantade nar jag kom tillbaka tva minuter senare. Murphy's law. Undrar vem den dar Murphy var forresten? Han kan ju inte haft ett roligt liv den grabben.

Pappa ar i Prag. Jag vill ocksa till Prag. Det ska vara fint har jag hort. Och visst ar dom val bra pa det dar med ol tjeckerna?

Hur ska jag klara mig nar jag kommer hem till Sverige? Inte for att jag ar nan expert, men svensk ol ar val inte sadar jattegod... eller har jag fel? Far ta och brygga mig min egen ol i sana fall. Eller vanta nu, ar det olagligt? Har kan man kopa hembryggningskit i vilken affar som helst. Har dom det pa Konsum?

Gah, jag vill sluta nu. Hem och sova. Se pa film. Ata glass. Mmm... glass.

Kommentarer
Postat av: Peter L

Jo, nog är tjeckerna bra på öl. Men det finns faktiskt god öl att få tag på i Sverige också, utan att man behöver brygga själv (den tror jag *inte* är god). Carlsberg är inte dumt. Det är visserligen danskt men finns ju därhemma.

Tjeckerna är bra på mat också! Det trodde jag inte, men jag har blivit positivt överraskad varje gång vi ätit hittills.

I dag ska vi ut och åka på Moldau. Och sen ska jag ägna mig åt lite shopping. Är man turist så är man.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback