Aterhamtning

Efter att ha aterhamtat mig fran min slang av stelkramp ar jag nu back on track igen. Vi far val hoppas att detsamma kan sagas om Collingwood, som dom senaste matcherna spelat helt uruselt! For tva veckor sen forlorade dom stort mot ett av dom samsta lagen i serien. Och i lordags nar vi var pa matchen spelade dom riktigt daligt. Tror nastan jag hade spelat battre. Nastan. Sa vi far verkligen hoppas att dom rycker upp sig till fredagens match mot Essendon. Det ar namligen den arliga och otroligt stora Anzac Day-matchen, vilket betyder ett fullsatt MCG. Biljetterna ar utsalda, vilket betyder snudd pa 100 000 personer. Helt galet. Rorys lillebrors barndomskompis (kusins, systers, svagerskas hund) som spelar i Collingwood kanske, kanske, kan skaffa biljetter till oss. Jag haller alla tummar och tar, och hoppas, hoppas.

Det ar inge roligt pa jobbet idag. Bla. Det ar en san har dag da jag inte riktigt orkar prata med folk. Och det maste man tyvarr gora nar man har ett sant jobb som jag har. Menmen. Jag slutar om en och en halv timme, och da ar det bara att satta sig pa taget hem. Jobbar sent i tva dagar, sen ar jag ledig hela helgen. Det ska bli skont! Pa fredag blir det forhoppningsvis footy och sen Felicitys opening (vad heter det pa svenska? Utstallningspremiar?). Pa lordag ska vi pa brollop. Hoppas det blir kul.

Felicitys sista dag pa jobbet idag med, vilket ar jattetrakigt. Men hon kommer va kvar i Melbourne dock, hon fick bara lov att sluta eftersom hon jobbat sina 6 manader. Linnea aker hem till Sverige imorrn, sa det ar ju lite trakigt.

Pratade med tva svenska tjejer som ar stammisar har idag. Dom skulle ocksa aka hem till sommaren. Fick san harlig svensk sommarkansla nar vi borja prata om det, sa nog ser jag fram emot det allt! Aven om det kommer bli valdigt konstigt att aka har ifran... Det ar ju i alla fall en harlig tid att komma hem till. Juni, med Matildas student, midsommar... Ja, vad ska jag gora pa midsommar forresten? Maste ju verkligen se till att hitta pa nat kul sa det toppar forra arets grymmaste midsommar nansin uppe i Cairns.

Nej, nu ar min rast slut. Ut i djungeln igen.

Pust.

Kommentarer
Postat av: Peter L

Skönt att stelkrampen gick över av dig själv. Det har aldrig hänt någon förut, vad jag vet. Och sommarväder har vi en försmak av här hemma nu, har varit strålande sol flera dar och ska fortsätta ett par till. Men det kommer säkert tillbaka när du kommer hem i juni. Det *måste* det. Ska gamla Sverige ha nån chans mot Australien, så...

Collingwood låter utrotningshotat, så vi får väl hoppas att det repar sig i elfte timmen. Om inte...
jag har ju deras kampsång (sjungen av bl a dig!) på video. Det kanske blir en kuriositet när ingen längre kommer ihåg ett sånt bottenlag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback