$400 fran Kevin Rudd

Jag har en stalker.

En kvall for nagra veckor sedan kom det in en man pa kanske fyrtio ar ikladd jeans, skjorta och keps och ville anvanda en dator. Han ville ocksa ha hjalp med att skaffa sig en mailadress. Eftersom det var ratt lugnt och vi dessutom var tva personer som jobbade sa hjalpte jag honom med detta.

Det tog ett tag eftersom mannen var uppenbarligen forvirrad och inte ens visste sin egen postkod. Nar han efter tre minuter tyckte att det hade tagit for lang tid fragade han om jag var en datatekniker. Nar jag svarade att sa inte riktigt var fallet muttrade han nat om att det sakert inte skulle tagit sa har lang tid om jag hade varit en datatekniker. Det var val da jag anade att han inte riktigt hade alla bestick i ladan.

Han hade ett Word-dokument som han ville maila till Kevin Rudd, vilken ar Australiens relativt nyblivna premiarminister. Overskriften var "To his Royal Majesty" och resten av innehallet var ungefar lika mycket gallimattias.

Mannen maste leva i nan slags fantasivarld dar han tror att han ar anstalld av den australienska regeringen for att forse dom med asikter om vilka atgarder bor tilltas inom landet. Detta kan mojligtvis grunda sig i att Kevin Rudd faktiskt uttalade sig till folket for ett tag sedan och bad dom maila sadana forslag.

Dock sa tror jag att denna man tagit det lite for bokstavligt. Han ursaktade sig for att han tagit en dag ledigt forra veckan, och fortsatte sedan med instruktioner hur alla sexshopar, stripslubbar och bordeller skulle stangas omedelbart (vilket jag iof kan halla med om). Vidare sa skulle Alice Springs fa ett bidrag pa 2 biljoner dollar, sa dom kan oppna nagra nya trevliga nationalparker. Slutligen sa var det mycket viktigt att Kevin Rudd gav tillbaka hans dottrar deras royalty (vad heter det pa svenska... kunglighet?), eftersom denna orattvist blivit frantagen dom. Han sjalv skulle ocksa garna vilja ha sin royalty tillbaka, och hans namn stod pa den sparvagnsbiljett som han skickat forra veckan.

Efter detta smamystiska e-mail har han varit in nan gang for att titta om han fatt nagot svar, vilket han inte har fatt. Han fragar alltid mig om hjalp, eftersom han inte riktigt gillar dom andra. Det ar namligen bara jag som har talamod nog att hjalpa honom.

Hursomhelst, nar jag var pavag tillbaka fran min lunchrast har om dagen ar det nagon som alldeles utanfor butiken springer ifatt mig, dunkar mig i ryggen och halsar glatt och igenkannande. Det ar han.
Skinande som en sol fragar han hur jag mar och hur jag haft det pa sistonde pa ett vi-har-kannt-varandra-i-fyrtiofem-ar satt. Jag fragar om han ska komma in och skriva nagot mer mail, men han sager att han bara var ute och gick och ville saga hej. Dock skulle han behova skriva ett nytt mail inom en snar framtid och skulle komma in sa snart han skrivit ett utkast pa papper. Han kommer aven in senare den dagen for att lana papper av oss.

Dagen efter var jag ledig. Nar jag traffar Felicity pa kvallen (under varat goon- & pizza party) utbrister hon "Oh my god, you've got a stalker!"
Tydligen hade han kommit in da nar jag var ledig och fragat efter mig. Nar hon forklarat att jag inte skulle komma in pa hela dagen sa han att hon skulle ringa mig, da det var viktigt och han behovde min hjalp.

Under Felicitys desperata forsok att halla sig for skratt forklarade han att jag namligen var en "Commonwealth Secretary" och att Kevin Rudd kommer att betala mig $400 for varje e-mail jag hjalper honom skriva. Hon lovar att vidarebefodra detta meddelande och sager att jag kommer att jobba imorgon.

Sjalvklart sa uppenbarar han sag nasta dag, nar jag star tillsammans med min manager bakom disken. Han halsar pa mig med namn, och sager att han kommer tillbaka om en liten stund for att skriva sitt e-mail. Dessutom tycker han att jag ska titta pa nyheterna ikvall (Channel 7 eller Ten), for att dar berattade dom om den ersattning jag skulle fa. Han var mycket forvanad over att jag inte visste att jag skulle fa $400 fran Kevin Rudd.

Senare kom han in och laddade pa sin kort for att anvanda datorn. Sen sa att han skrivit ett utkast pa papper och ville att jag skulle komma och skriva e-mailet at honom. Jag sa att jag tyvarr hade saker att gora och var lite for upptagen for det ,men att jag kunde hjalpa honom att logga in pa sin mail om han ville. Han gick till datorn, men angrade sig sen och sa att han skulle komma tillbaka en annan dag.

Han verkar visserligen helt harmlos, dock aningens kocko i bollen. Dock har jag sett Wolf Creek och har darfor haft mardrommar om australiensiska outbackspsykon i natt.

Nu kom Vince tillbaka fran sin rast. Och jag ska ga och kopa Subway. Mm...

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas Rory hämtar dig utaför porten när du jobbar sent.................

Kram mamma!

2008-04-11 @ 13:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback