Snart helg

Idag har jag haft en san har dalig dag. Ja, man kan faktiskt ha sana aven har i Australien. Inte av nan speciell orsak egentligen, men ni vet hur det kanns ibland. Jobbet sniglade sig fram. Kandes som att breven aldrig skulle ta slut. Vi har borjat jobba fran 11-16 nu istallet, vilket ar battre sa man hinner gora mer pa kvallarna. Min plan ikvall var att ga och kora ett dubbelpass pa Fitness First, forst ett BodyJam och sen ett Bodycombat, bada hur roliga som helst. Men tyvarr kanner jag mig superhangig, yr och har svart att fokusera, ont i mage och rygg och allmant bla. Sa det blev ju inget med det. Sa till raga pa allt far jag nu aven angest just for att jag inte gick och tranade. Man ar rolig ibland. Men jag hade faktiskt sett fram emot dom passen...

Jaja, imorrn ar det helg. Ska bli sa himla kul att traffa Rory igen. Har langtat hela veckan ju:) Har faktiskt gatt ratt fort anda. Imorrn ska vi ut med hans kompisar, sen skulle jag fa bestamma resten av helgen. Jag tanker mig massa mys i parker med Harry Potter (i dubbel bemarkelse), kanske en tripp till stranden i St Kilda och en bio eller nat. Mys pa hog niva i vilket fall. Far hoppas pa fint vader bara.

I tidags var jag pa min forsta traning till att bli Tote Operator, alltsa att ta emot satsningar vid hastracen. Himla mycket att lara sig, och otroligt mycket information att ta in. Men det var valdigt roligt ocksa, kul att lara sig nat nytt. Fick massa berom fran den snalla farbrorn som var min tranare, sa jag fick nog allt lite klam pa det till sist:) Men det ar ju i alla fall tre traningstillfallen till, vilket kommer behovas.

Jag marker mer och mer nar jag lar mig nya saker att jag saknar litegrann att plugga. Det kan vara sa himla tillfredsstallande pa ett satt. Okej, dar kom norden fram igen. Men det ar alltid roligt att lara sig nya saker, och kanna att man far feedback pa det man gor. Dessutom langtar jag mer och mer efter den dagen da man faktiskt har en utbldning och kan fa ett bra jobb med en forhoppningsvis bra lon. Sa kanske det ar dags snart! Maste bestamma mig for vad jag ska plugga bara. Och var...

Det kanns ju inte mindre stressande att va i ett land dar alla borjar sina karriarer hur tidigt som helst. En van fran Sydney som jag fick sms av forra veckan ar nu fardig businessman vid 19 ar och Rory, som ar 22, ar i princip fardigutbildad pilot. Jaja. Jag vet ju i alla fall hur man byter batterier i mekaniska djur, monterar ihop en Fly Wheels och gor planogram.

Bara en dryg vecka kvar tills mamma och pappa kommer nu. Fatta jag ska njuta dom veckorna av att gora massa roliga saker, bo pa andra stallen an hostels och framforallt ata mat som kostar mer an $5!!

Mat ja. Gick en vanda pa foodcourten nyss, men var inte sugen pa nat. Far ga en vanda till sen och forsoka hitta nat bra. Suck, varfor ska allt gott va sa dyrt for?

Nej, tror jag ska ga och lagga mig tidigt ikvall sa mar jag forhoppningsvis battre imorrn. Och antagligen ska det val bli en battre dag ocksa:)

Lingon.

Kommentarer
Postat av: Peter

Hej älskling!
Upp och ner, lite så är det i livet, för alla tror jag. Snart ska vi upp, och flyga ner till dig, och det ser vi också fram emot! Vi får väl försöka göda dig lite med sexdollarsmat i stället för din vanliga femdollars...
Plugga är en bra ide, hur man än vänder på det. Större chans att få roliga jobb som man tjänar nåt på.
Hoppas du känner dig bättre till mods i morgon. Själv förmår jag mig att träna tre gåpnger i veckan, trist men man mår märkbart bättre.
Vi längtar! Kramar!!
Pappa

Postat av: Sofie

Helena! Är du gift? Är du granne? Är du kär? Har du skrivit brev till mig? I need updates! Intriger! Kärlek och svek! ... Eller, helst kärlek. Det är fint det. (Jag är kär.)
Det låter som du lever loppan i alla fall. Underbart. Själv är jag nästan för kreativ för att det ska vara nyttigt och funderar på att utbilda mig till möbelsnickare. Det verkar kul.
Krams och trams. (Och ett badkar med bearnaisesås - som för övrigt är extremt äckligt. Jag är into linser, bönor och bulgur, just nu. Allt annat är fett och sött och smakar pekka.)

2007-10-05 @ 11:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback