Huvudvark

Japp, ont i huvudet har jag. Det later kanske normalt, men det ar ju just det det inte ar. Jag har aldrig ont i huvudet. Sa vad ar det som ar fel nu? Jag har ju dessutom (for ovanlighetens skull) faktiskt atit och druckit (vatten) riktigt bra dom senaste dagarna. Ar det har tacken?

Nej, jag ska sluta klaga. En dag till, sen ar det helg:) Helgen som jag sett sa mycket fram emot. Bara fem timmars brevoppnande till, sen sa.

Sitter och lyssnar pa Rix Morgonzoo igen. Ha, dom ar ju sa roliga. Och det ar ju grymt att kunna lyssna pa det utan att ga upp snortidigt ocksa.

Varfor funkar inte facebook som det ska? Suck. Jag som skulle vara duktig och ga in och svara pa massa gamla meddelanden. Jaja.

Ha, har helt plotsligt borjat trycka pa den knapp som motsvarar "å" pa ett svenskt tangentbort, bara att har sa blir det i stallet ett "[". Det har blivit manga "p[" i det har inlagget redan som har fatt suddas ut och andras. Undrar var det rycket kommer fran? Langtar jag hem?

Nej, det gor jag inte. Tanken pa att aka tillbaka till Sverige skrammer mig fortfarande.
Men. Pa sistonde har jag borjat sakna folk dar hemma sa himla mycket. Mina vanner, nara och kara. Ni vet vilka ni ar. 

Det kanns som att jag just nu lever i nat slags mellanting. Jag reser inte. Men jag har inte ett normalt liv heller. Visst, jag jobbar mandag till fredag, men jag bor fortfarande pa hostel. Och maste varje fredag packa min ryggsack igen for att traffa Rory over helgen, antingen har i Melbourne eller i Warrnambool. Det borjar bli lite trottsamt. Och jag orkar liksom inte langre vara social med folk pa hostellet som jag vet att jag anda bara kommer traffa ett par dagar. Jag saknar er dar hemma som kanner mig, vet vem jag ar, som alltid finns dar och som man bara kan umgas med utan att det ska bli sa mycket mer komplicerat an sa.

Menmen. Det ska bli spannande och roligt att mamma och pappa kommer. Lite laskigt ocksa att se dom efter sa lang tid och blanda in dom i det liv jag lever har. Det har livet ar verkligen sa himla bortkopplat fran allt som har med hemma att gora. Men jag ser fram emot sondag, det gor jag!

Traningen i tisdags gick jattebra forresten! Kanns som att jag har koll pa det mesta faktiskt. Vem kunde tro att jag skulle va en hejare pa att spela pa hastar:) Eller ja, indirekt da. Trycka pa knappar pa en maskin snarare. Men jag har ju i alla fall fatt lov att lara mig alla slags olika satsningstyper man kan gora. Win, Place, Each Way, Quinella, Trifecta, First Four, Exacta, Duet, Quaddies, Daily Doubles och Running Doubles, och sa maste man ha koll pa om det ska va Straight eller Boxed, Standout eller Roving Banker. Men det dar har jag alltsa lyckats fa klam pa nu, ha!

Nej, ska ga hem och ata mitt sista nudelpaket. For nu ska det minsann inte bli nudlar pa ett tag. Vad jag ska njuta!!!

Sen far vi se om jag gar och tranar. Det ar ju torsdag, vilket betyder mina favoritpass pa QV, men vi far se om huvudvarken slapper forst.

Puss, hej!

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som om du har de bra ändå. Njut nu när dina föräldrar kommer ner. Hoppas värken släpper snart, så du kan träna igen bla. Ha de bra. Igår kom dom första SNÖ flingorna.....

Postat av: Elin

Jag drömde att du kom hem...
Ha det bra min lilla plommonknopp! puss

2007-10-13 @ 16:43:18
URL: http://elinmillen.blogg.se
Postat av: Annelie Tebler

Hej Helena !

Jag vet inte hur man kan skriva inlägg på pappas blogg. Men jag har skrivit till mammas hotmail, det kanske fungerar. Jag har skickat en del SMS, men det verkar inte fungera. Allt är bra med oss alla, mormor ska till Monica den 25:e för att kolla era bloggar.Vi följer pappas blogg var dag. Vi är så avundsjuka utan att vara missunnsamma, om du förstår vad jag menar. Mamma och pappa har spart det bästa till sist. Sidney !
Hälsa alla ! Annelie

2007-10-24 @ 16:33:33
Postat av: Sofie

Jag drömde om dig och Rory. Och Jk. Rowling. ...Fast Rory visade sig vara Steven Speilberg och han gav mig väldigt bra livsråd. Jag minns de inte dock. Suck...

Känner mig konstig. Vill att du ska vara här, eller jag där, så att vi kan dricka te och prata om livet. Jag saknar dig.

Krams.

2007-10-26 @ 10:07:27
Postat av: Carina

Va sägs om en liten uppdatering

2007-11-12 @ 18:28:08
URL: http://jobs.blogg.se
Postat av: Tobias

Svar: ja visst är det gott, jasså men ändå nice att vara där :D

2007-11-20 @ 15:13:47
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, jag menar ju det.. Ett vinnande koncept med sex-cv... Blir det aldrig några missförstånd och aldrig några överraskningar - man vet ju redan allt om personen!
Eller typ att det blir en sajt, som hitta.se... Man slår in personens telefonnummer och får upp all info om personens förflutna. Skitbra tycker jag!

2007-11-22 @ 01:27:29
URL: http://hockeyfruns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback