Superlim

En dag, som borjade i all sin stillhet visade sig bli en valdigt busy dag. I och for sig sov jag ratt lange. Vaknade med installningen att kanske, mojligtsvis ga ut och springa, men jag var trott och det var fult vader. Visionen var att i stallet gora det senare idag, men nu hinner jag ju inte med det heller. Jaja.

Klockan 13:00 ska jag pa information om nat slags charity work. Valgorenhet alltsa. Jag fattar det som att man ska sta vid ett bord pa nagon allman plats och ragga folk till att skanka pengar til Amnesty och sant. Till skillnad fran telefonforsaljarjobb, som jag kraks pa, skulle jag nog faktiskt kunna tanka mig att gora nat sant har. Man far ju faktiskt traffa folket, och kan prata och vara trevlig mot dom, aven om dom inte vill skanka nagot. Och sa ar det ju for en bra sak. Dessutom verkar det ratt bra betalt, vilket jag tycker ar lite skumt a andra sidan. Vem far vi betalt av? Far vi pengar som annanrs skulle gatt till valgorenhet? Elin, du brukar va bra pa sant har, vad tror du?
Jaja, jag gar dit och lyssnar, sa far vi se sen.

Sen ringde dom nyss fran Hudson och ville att jag ska jobba i DVD-fabriken ikvall ocksa. Kanns helt okej faktiskt, aven fast jag inte riktigt gillar det stallet. Det ar ratt bra betalt pa det sena skiftet i alla fall, upp mot $20/h. Sa jag far skutta direkt till Central efter jag varit pa informationsmotet och aka dit. Sen kommer jag hem vid 12 i natt nangang. Om vi orkar blir det nog en ol i The Rocks efter det. Det ska vara bra pa torsdagar har vi hort.

Denna fullspackade dag hade tyvarr den negativa konsekvensen av en installd kaffedejt med Alex som pluggat i Lund (och som vi traffade pa Scubar i mandags). Far ta det en annan gang.

Och sa var det det dar med superlimmet.
Helena, som alskar sina flip flops inkopta i Tropea och samtidigt ar alldeles for snal for att kopa nya, bestammer sig for att kopa superlim for att laga dessa, samt lite grann pa sulan pa ballerinaskorna. Nar hon forsiktigt ska trycka in piggen i korken i tuben for att fa bort sakerhetsforslutningen, vad hander da? Tuben snudd pa exploderar och hon far superlim pa hander, byxor och overallt. Panikslaget ropar hon pa stackars sovande Kristin, som kommer med papper. Forsok aldrig att anvanda pappersnasdukar nar du har superlim pa handerna. Det blir lite grann tjara/fjader effekten. Efter att till slut ha lyckats rensa sina pappersnasdukiga hander, och fatt bort det mesta av limmet och en hel del hud pa kopet, lagar hon till slut skorna med perfekt resultat. Sa det sa.
Dessutom fick jag ju da ga pa intervjun hos ChildCare Crew med superlimsflackiga byxor (forlat mamma). Men Kristin sa att det var ju bara bra om dom sag att jag inte var ratt for att bli skitig. Thanks love.

Nej, nu ar dom rostade mackorna uppatna, tallriken med Cherios och mjolk ar slut, och jag ska borja min dag. Och tjana pengar. Yes!


Tjodilihooo!

Helena

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tog du kort på dig själv omedelbart efter försöket att ta bort superlimmet med pappershanddukar? Det vore väl nåt att visa världen....?

Stor kram
Pappa

2007-03-29 @ 17:27:59
Postat av: Helena

Klart att jag INTE gjorde. Da hade val kameran suttit dar den suttit ocksa... I och for sig, da hade det ju blivit en del kort tagna i framtiden, vare sig man vill eller inte. Aningens opraktiskt dock.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback