Jajemansan!

Tadam! Helena ar sjuk - igen!

Halsen gor ont, och nar jag pa min tyska rumskompis febertermometer kunde tyda fram 38,2, bestamde sig Helena for att inte vara ute i 27C varme och plocka gurkor hela dagen.

Jag har nu nio minuter pa att uppdatera min blogg. Happ!

Trots en nagot chockartad forsta dag i Ayr, trivs jag nu otroligt bra. Jag far jobba nio timmar fem dagar i veckan, och fem pa lordagar. Jag far vara ute i solen och ha det gott. Jag far aka pa lastbilsflak och kanna vinden blasa i haret tillsammans med mina underbara jobbarkompisar. Och jag far dricka goon och flumma med diverse irlandare och engelsman om kvallarna. Jag klagar inte.

En hund strok just forbi mina ben. Jaha? Sju minuter kvar.

Tva dyk vid S.S Yongala har det hunnits med. Sa underbart! San kansla att se skeppet ligga dar nere pa botten, takt av korall och med sa otroligt mycket fisk runt omkring. En havsorm simmade bara nan meter framfor mig (tack skansenakvariet for terapin, annars hade jag nog gjort dom osaliga sjalarna nere i vraket sallskap) och en gigantisk rocka, storre an mig simmade alldeles under, och fick bade mig och min tyske dykbuddy Freddie att hoppa till (om man nu kan gora det under vattnet). Dessutom fick vi kika in i skeppet och sag till och med manniskoben som lamnats kvar...

Det basta var nog anda pa vagen till och fran dykplatsen, nar vi sag flera knolvalar! Sa otroligt vackra djur! Och dom bjod pa en rikgit show - kastade upp hela sin 16 meter langa kropp ur havet en explosion av vattnet. Minnesbild for livet!

Harry Potter and the Deathly Hallows - Ahh!!

Den 13 augusti aker jag till Melbourne. Pratade nyss med Rory och bokade flyg.

Nu har jag bara en minut kvar.

Puss, hej!

Kommentarer
Postat av: Carina

Krya på dig. Ha de så bra å njut av vädret för här hemma regnar de hela tiden nja nästan iaf. Tråk sommar

2007-07-27 @ 08:26:04
Postat av: alle

shit så kul att ha dykt på yongala!! ångrar att inte jag gjorde det, o fatta coolt att se valar :D här hemma händer det inte mkt. jag o carro försöker få sömniga värnamo på festhumör, inte det lättaste, den sista nattklubben har stängt här nu, 32 000inv o ingen nattklubb, va?! så det e hemmafester som gäller..
ha det kalas, o krya på dej, ät massa apelsiner :P kramar

2007-07-27 @ 12:15:21
Postat av: Matilda

tråkigt att du blivit sjuk igen, men bra att du har det bra! saknar dig bara väldigt mycket!!! imorgon bär det av till gotland. jag hade betalat många tusenlappar för att få ha dig med .. massa kramar / din kusin

Postat av: Elin Millén

shit vad coolt med valarna!! dyka... det känns ju som någonting man borde göra. ha de gött baby! och krya på dig! PUSS

2007-07-29 @ 13:37:04
URL: http://elinmillen.blogg.se
Postat av: Angelica

Hej :)

Hoppas du ser den här kommentaren.

Jag är i Australien just nu och funderar på att jobba med fruktplockning. Sökte på internet och kom till din sida, såg att du vart i Ayr. Hur var det? var det ett bra jobb, bra lön?

Maila gärna på: angelica[email protected] :)



Angelica

2009-04-03 @ 01:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback