Napok: On Tour

Nu är det klart. Färdigt. Avslutat. Helena har sålt sin sista Fly Wheels, skurit sig på den sista kartongen, sagt-den-ständigt-anammade-frasen-vid-telefonlurslyft- "Välkommen till BR Leksaker, det är Helena" för sista gången, räknat den sista kassan, lämnat ifrån sig namnskylt och "Glöm inte att köpa batterier"-märke + parkeringsbevis, tagit hem tröjorna för den sista tvätten, haft sitt sista trehjulingsrace med Karin på lagret, hört det sista urflippade (och oftast snuskiga) skämtet av Marianne på norska, kommit med det sista felaktiga lönebeskedet till Maria, blivit skrämd (och nästan blivit så brått att hon dött) av Camilla för sista gången, hört det sista SMS-skvallret av Linnéa och sist men inte minst, haft den sista perfekta symbiosen i kassan med Tobbe. Helena har slutat på BR Leksaker, Kupolen, Borlänge. 

En ny era har börjat.


Okej, det där sista kanske var the slightest bit overdramatic. men det känns bra. På det stora hela har jag ju faktiskt trivts, även fast jag på slutet enbart haft tankarna någon annanstans. Och dit är jag påväg nu. 
Twentyone days to go. And counting. 

I morgon inleds Sverigeturnén vilken ser ut som följer:

Måndag: Stockholm. Besöka mormor, bara umgås och sitta och mysa. Gå på stan och shoppa några väl utvalda, mer eller mindre onödiga grejor. Träffa Emma och prata, fika, troligtvis prata lite till osv. Och så ska hon klippa mig också. Yes.

Tisdag - Torsdag: Glimåkra Folkhögskola. Träffa Sofie, och hennes boytoy (ehh.. ja) Fredrik, njuta av att bara vara med min bästa vän, insupa den skånska atmosfären (?), äta diverse underbara bakverk såsom scones och muffins (som jag förutsätter att Sofie faktiskt har gjort åt mig), dricka hinkvis med te, ha djupa filosofiska samtal om livet, universum och allting, sova på Sofies golv, matta eller i garderob (minns inte riktigt hur vi bestämde) och förhoppningsvis få prova att spela lite Wii också. Och.. det där... konstiga japanska spelet som jag inte kommer ihåg vad det heter. Ja.

Torsdag - Fredag: Lund. Träffa gosegrabben Felix och Marie, prata, umgås och göra sådant som man gör med goda vänner som man träffar sällan. Alltför sällan. 

Fredag - ?: Göteborg. Gå på Elin den underbaras inflyttningsfest/födelsedagskalas, gå ut och shaka så mycket ass att Göteborg won't know what hit 'em (får ju tänka på att det kanske är min sista chans på hemmaplan på länge... Dessutom måste jag ju toppa förra utgången på Park Lane), prata och effektivisera ett års umgänge på mindre än en vecka för att ta in allt vi kommer att gå miste om sen, hälsa på Mr. Skywalker och kanske försöka klara av den där brottningsmatchen en gång för alla, skägga lite, kolla på massa sjuka filmer, snacka om fjuglar och strängar och horoskop, campa à la homestyle och säkert en massa mer underbart, hysteriskt, roliga grejer som brukar inträffa under den genomsnittliga Göteborgsvistelsen.

Jag uppdaterar fortlöpande.

Jag fick min kamera igår! Då jag inte orkar ta min gamla kamera och ta kort på min nya kamera testar jag mina datakunskaper genom att göra så här. ------>
Min Kamera.
Dock har jag inte hunnit lekt så  mycket med den än, vilket kommer att åtgärdas under Sverigeturnén. Shit, det är mycket jag har tänkt att jag ska hinna med på den... Det blir nog bra. Det brukar det bli.

Nej, om man skulle ta och sova kanske. Ska ju faktiskt upp tidigt och catch a train to Stockholm. Om det nu går nåt tåg. Dumma storm. Men jag hoppas och sätter min tillit till SJ. (<-----Moahahahaha). Ehh, ja. Så länge det inte blir någon Eslöv-i-repris så är jag nöjd. Men den historien orkar jag inte dra nu. Det tar alldeles för lång tid.

Godnatt på er!

Filtludd och skepparkrans!

Kommentarer
Postat av: emma

Kul att träffa dig tjejen! Lycka till nu o ha det underbart. Vi hörs! Kram emma

2007-01-17 @ 09:39:34
Postat av: emma

Kul att träffa dig tjejen! Lycka till nu o ha det underbart. Vi hörs! Kram emma

2007-01-17 @ 09:39:42
Postat av: emma

Kul att träffa dig tjejen! Lycka till nu o ha det underbart. Vi hörs! Kram emma

2007-01-17 @ 09:39:44
Postat av: Sofie

Jaa... det blev ju då varken scones eller muffins, men jag hoppas att det gick bra i alla fall. HELENA, JAG KOMMER ATT SAKNA DIG! GAAH! Och så... du vet... Och vaddå "boytoy"?! Krams och trams, skepparkrans! (Oh yeah)

2007-01-19 @ 13:09:36
Postat av: Karro

Häj där du rännare av sällan skådat slag. Överallt e hon... o aldri anträffbar :) Men nästa fredag tänker vi i alla fall boka flikkan. Det är du, jag, stinta o Paola. Sen på söndag bär det ju av för dig =( Å då får vi hoppas på att etern o alla satelliter o telefonlinjer världen över sköter kommunikationen åt oss... Män, män fridens ****** bäjbi ;) Kramar o sånt där så länge!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback