Jobbskvaller

For er som hallit era tummar och tar, nervost bitit ner naglarna alldeles for langt och, hektiskt kollat om jag uppdaterat bloggen sisadar fem ganger per dag kan jag nu avsloja att....

JAG FICK JOBBET!!!

Ar sa otroligt, fruktansvart, himla glad for det! Antligen ett jobb som jag faktiskt tycker ar roligt

Global Gossip i hornet av Elizabeth st och Franklin st har nu varit min arbetsplats i drygt en vecka. Mycket att lara forstas, men jag tror jag borjar fa klam pa det mesta. Global Gossip ar ett internet cafe i den bemarkelsen att det inte ar ett cafe over huvud taget, utan bara ett rum fullt med datorer. Det ar dock ett valdigt mysigt rum fullt med datorer, och aven det internetcafe som jag oftast valt att ga till av just den anledningen. Dom flesta som kommer hit ar backpackers, men det ar aven en helt del studenter, businessmen, och ratt och slatt vanliga australienare. Vilket gor att man far traffa otroligt mycket roligt och harligt folk varje dag. Alla som jobbar har ar ocksa hur goa som helst, och managern ar en av dom basta jag nansin stott pa. Mycket battre kunde det inte vara med andra ord!

Pa tisdag eller onsdag nasta vecka ska jag flytta in i ett rum i ett hus i East Brunswick. Dar ska jag bo till slutet av januari. Och da ska ju forhoppningsvis Rory ha fatt ett flygjobb i Melbournetrakten sa vi kan hitta nat tillsammans. Det ska bli sa otroligt skont att bo nanstans igen och faktiskt ha en bas for alla sina grejer. Har ju egentligen inte haft det sen Sydney, om man inte bortser fran manaden i Ayr. Ni forstar inte hur trott jag ar pa att packa ur ,och framfor allt packa i allt i den dar ryggsacken!

Helgen som gick var riktigt rolig. Pa lordagen gick jag pa svenska kyrkans julbasar. Gick omkring och var helt lyrisk och pekade pa alla adventsstjarnor, Liljeholmenljus, kubbspel samt diverse matvaror. Dyrgriparna som fick folja med hem var en pase Djungelvral och tva pasar Bearnaisesas! Gaaaah! Lycka! Jag har ju faktiskt hitta bearnaisesas har med men den smakar verkligen ingenting. Sa nu ska det festas:)

Traffade ocksa Linnea dar, som jag har blivit matchmakad ihop med tack att vara pappor jobbat i hop i massa ar. Tydligen ska vi ha lekt ihop nangang nar vi var riktigt sma med, men detta ar nat som ingen av oss riktigt minns. Hursomhelst sa begav vi oss, efter att ha avnjutit en julmust, in till biblioteket och motte upp Kevin. En promenad och lite solade i Carlton Gardens senare tyckte allihopa att det vore en utmarkt ide att kopa lite goon och dricka i parken sadar en lordageftermiddag. Och riktigt kul hade vi! :)
Ha, lite for kul kanske... Jag skulle namligen pa Rorys mammas fodelsdagsfest efterat.  Det slutade med att jag mycket gladeligt (och hogljutt) sjong pa bade engelska och svenska, och sedan dackade i soffan efter maten. Som tur var skrattade Wendy bara at mig och baddade ner mig i Rorys bror Daniels sang, bredvid en uppblasbar Barbara.

Klockrena citatet kom ju i bilen pa vag till Rosebud nar Helena upplyser Rory om ett nytt fenomen inom fysikens lagar:
H: (Halvliggandes i framsatet utan skor) "Are we there yet?"
R : (Nagot irriterad eftersom H fragat detta x antal ganger redan) "No, we're only halfway. Don't you recognize this place? Can't you tell where we are?"
H: "Oh no, I can't tell distances with my shoes off".

Det ar inte latt alltid. Men det kan ju va skont att lufta fotterna lite ibland. Aven om man da tydligen behover bade karta och kompass. (Forresten Alexander, var ar min utlovade kompass sen jag gick vilse i skogen?) :)

Pa sondagen foljde jag med Rory upp och flog. Han skulle bara trana sjalv, sa da fick jag folja. Jag fick till och med flyga planet en stund! Okej, det var val mer sa att jag holl i styrspaken och han gjorde det inte, men nog flyttade sig planet nar jag vred at sidorna allt. Grymmaste piloten ever, ha! (Och Kristin, den har gangen hade han sin uniform pa sig... *Dregel*)

Efter det begav vi (jag, Rory och Linnea) pa BBQ hos Kevin. Riktigt trevligt med massa Ayr-folk och sa. Denna gang var det dock Rorys tur att bli full och vattna varenda trad pa vagen hem med den halvtomma goon-pasen, ha!
Pa natten sovandes (inte i korridoren denna gang eftersom vi blivit uppgraderade till golvet i Mikes rum), blev vi vackta av att alla kom hem och ville festa. Rory blev skoningslost uppdragen medans jag forsokte ligga kvar och sova eftersom jag skulle upp och jobba nasta morgon. Efter att ha legat och lyssnat pa dom halla lada och kasta vattenballonger i ungefar en timme uppenbarade sig lyckan da jag insag att jag hade ett par oronproppar i min vaska. Efter det sussade jag som Tornrosa och var redo for jobb morgonen darpa.

Det har aven hunnits med att setts Beowulf pa IMAX i 3D med tva amerikanare. Riktigt bra var det faktiskt! Fast jag tror att faktumet att den var i 3D gjorde mycket till upplevelsen faktiskt. Men nog har dom kommit langt med dataanimeringen allt...
Samma amerikanare stotte jag aven pa i gar kvall. Da det var deras sista kvall i Melbourne gick vi ut och at pizza och drack rodvin. Trevligt varre.

Idag har jag jobbat, fram tills nan timme sen. Ratt lugn dag, jag och Michael fran Canada spenderade den mesta tiden med att msn:a med var manager och fraga om vi kunde fa ha en ledig helg framat 2010, sadar. 

Nu sitter jag och vantar pa att tiden ska ga innan jag ska ta taget ner till Warrnambool for andra gangen den har veckan. Eller det ar iof forsta gangen jag tar taget, men det blir andra gangen jag aker dit. Ja. 

Oj, det ar bara en timme kvar. Ska borja vandra mot Southern  Cross och ta mig nat att ata pa vagen.

Sofie. Grattis! Ahhh =D

Jag hoppas ni alla foljer julkalendern! Jag ska se och lyssna ikapp sa fort jag fatt min kalendrar i Warrnambool:)

Bananasplitt!

/H

Kommentarer
Postat av: Carro

Jobbar du på Global Gossip?? Åååh! Kan ju inte få bättre jobb! Lycko :)
Fortsätt ha det bra bejb! Puss

Postat av: Sofie (numera fästmö)

Helena! Gaah! Jag saknar dig! Jag älskar dig! Du är underbar! ("Oh no, I can't tell distances with my shoes off". - Hahahahaha... En kommentar värdig en afton med dig och mig.) Och den där Rory verkar vara en trevlig prick - pilot och allt. Ja, du vet ju vad man säger om män med uniform. De har stora fötter. ... Eller, hur var det nu då?

Jag ska skriva böcker!

Lovelovelovelove.

2007-12-06 @ 15:30:27
Postat av: Elin

Grattis till jobbet! göttans! du verkar ha det så himlans bra. jag blir så glad. Och jag är väldigt imponerad av att du har letat upp en kille i uniform. bra jobbat, sånt stöder jag helhjärtat.
Och så söt han är sen... vojne vojne, du tar med honom till Sverige hoppas jag.
För du kommer väl tillbaka!?
Du ska väl inte stanna i Australien!?!?
Du skulle bara våga...

Ha det så underbart! PUSS

2007-12-07 @ 13:57:39
URL: http://elinmillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback