Degigt varre

Japp, spenderar aterigen en formiddag framfor datorn i brist pa annat. Fick inget jobb idag heller verkar det som. Ringde Childcare Crew vid halv 12 och fragade till och med, men da hade dom inget. Det kan i och for sig fortfarande handa att dom ringer om dom far in nagot, men anda. Det senaste dom ringt nan gang ar halv tre. Grejen ar att det kanns valdigt onodigt att aka ut nanstans och bara jobba i tre timmar, det tacker ju knappt bussbiljetten. Dessutom tenderar alltid dom sena skiften vara ute i Manly eller Hornsby, sa det tar en timme att aka dit. Jaja. Frustrerande ar det i alla fall, eftersom jag verkligen behover pengarna. Jaja, det loser sig.

Har borjat kolla runt efter flygbiljetter till Nya Zealand. Det billigaste jag hittat hittills ar $472 tur och retur, vilket ar ungefar 2832:-. Visst maste det val ga att fa billigare an sa, nar man kan aka till fram och tillbaka till Rom med Ryanair for under tusenlappen..? Suck. Bara att leta vidare antar jag.

Helgen blev.. ratt seg och trakig faktiskt. Har jag ingenting att gora har jag en tendens att hamna i nat slags koma av tristess och bara sova bort halva dagen i stallet for att faktiskt ta tag i mig sjalv och hitta pa nagot att gora. Det blev ju tyvarr ingen roadtrip till Jervis Bay eftersom det blev strul med Kevins korkort nar dom skulle hyra till lordagen, och sen var det daligt vader pa sondagen. Oflyt.

Men visst hade jag mina roliga stunder ocksa. I fredags, efter mitt senaste inlagg , satt jag mig i soffan efter att frustrerat insatt att jag inte kunde installera drivrutinerna till min Mp3, eftersom ryssen inte gett vart konto tillrackliga administrationsrattigheter (eller vad fan det nu heter, finns det ingen av mina kara datakunninga nordvanner som kan hjalp mig att knacka detta? Windows kan val inte vara sa javla svart att komma runt, ha!) Hursomhelst, fuck.
 
Satter mig i soffan och kollar pa TV i stallet, blir alltmer degig. Raddningen kommer i alla fall nar var nya flatmate Dan kommer hem fran jobbet. Dan ar en otroligt skon kille, tillika trevlig prick som utgor ett mycket roligt tillskott till vart lilla kollektiv. Killen ar hur skon som helst; han ar australienaren med halvmeterlanga blonda dreads som jobbar som bartender och - det basta - jag har antligen, ANTLIGEN, hittat en sjalsfrande som liksom jag langtar lika mycket till 21 juli nar Harry Potter and the Deathly Hallows kommer ut. Yes!

I vilket fall sitter vi dar, smadegiga i soffan och pratar om allt och ingenting, kollar pa lite schyssta musikvideor pa nagot program pa TV (dom spelade the Sounds - Tony the Beat (!) ).
Da satter ryssen igang att, pa hogsta volym spela sin extrema trance-techno-epilepsi-dunka-dunka-musik (som han forovrigt har en valdigt stark forkarlek att spela... jamt). Helena, som ar oerhort trott pa detta, suckar aningens odiskret, sjunker ner lite djupare i soffan, moter Dans blick som sager att han kanner ungefar likadant infor denna musikaliska upplevelse, och far ett "Come on, put your shoes on, we're going out for a beer".

Inte sen att vilja komma ifran computer raveparty deluxe foljer Helena uppmaningen och drar med sig sin dreadsprydde raddare ner runt hornet till Slip In. Dar fortsatts det att prata om allt och ingenting, och has alltmant trevligt. Dessutom blir Helena introducerad till sin nya favoritol, James Squire Golden Ale. Otroligt god ol, som smakar nastan exakt som pappas apelsin-te-dricka som Helena ar oerhort fortjust i. Veckans hojdare!

Senare mots det aven upp med Kevin och hans smagalna vanner Stu och John fran England. Da borjar det riktiga kalaset med Jager bombs, ett standigt stjalande av Helenas mossa, kraftmatningar utan dess like och en otroligt rolig kvall. Nar Slip In stangde begav vi oss vidare, forst till Scruffy Murfys och sen Three Monkeys, men nar det visade sig att det vid den har tidpunkten endast var Helena och Dan som forfarande sag tillrackligt nycktra ut for att fortfarande komma in pa stallen (i Australien far man namligen inte varken slappa in eller servera alkohol till en person som ar full. Vilket kanns aningens... snett, vad tror dom folk blir nar dom ar ute och dricker? Detta var iaf vad vi blev fullmatade med i sex timmar under RSA Coursen), upplostes sallskapet. En Summer Stunner Deal pa Hungry Jacks (kallas aven Burger King pa alla stallen i varlden utom Australien) senare, traskades det hem och sovs sedan sott.

Lordagskvallen blev bio for hela slanten. Kevin, Stu (som forovrigt har en slaende likhet med Mr Bean nar han lagger den sidan till), Helena och en tjej fran Tyskland vars namn jag tyvarr glomt, skuttade in pa Greater Union pa George st. och avnjot Shooter. Riktigt bra film! Valdigt bra gjord, med kansla for smadetaljer. Jag alskar regissorer som lyckas med det. En typisk Daniel-film var det:)
Nar man gar pa bio har kollar dom bara biljetten av en nar man gar in pa omradet med alla biosalonger, och inte utanfor varje enskild salong. Vilket medfor att ingen marker om man efter att man sett klart sin film, lite diskret smyger sig in i en annan salong. Eftersom det dessutom inte ar nagon platsnumrering for det mesta, och salongerna ar gigantiskt stora, ar det ingen storre svarighet. Det anda svara ar att veta vilken film det faktiskt ar man smyger sig in pa, haha. Efter att till slut hittat en salong som visar Perfect Stranger slar vi oss ner och ser den ocksa. Aven den en bra och spannande film, med en bra twist pa slutet.

Om man till helgen dessutom tillagger en trevlig nattlig promenad med Michael fran Irland och ett timmes langt telefonsamtal med Rory fran Melbourne, sa hade jag nog en ratt rolig helg nar allt kommer omkring:)

Nu sporegnar det ute. Kuljul.

Ikvall ar det mandagsurspar pa Scubar som vanligt. Far jag inget jobb ska jag nog fixa lite mys med Sushi, goon, och kanske lite ost och kex at mig och Kristin. Vi har ju faktiskt inte setts sen i fredags nu. Miss you babe!

Goon, ja. Om det nu ar fler an pappa som annu inte riktigt forstatt vad detta ar, kommer har en forklaring:

GOON [-u:n]
Annat namn for vitt vin pa bag-in-box vars pris helst inte ska overstiga $10 (dvs 60:-) for fem liter. Mycket populart i backpackerkretsar pa grund av dess ringa pris, goda smak och effektivitet.

Helt seriost, vinet har smakar saft. En typisk forfest bestar av ett glas goon pa balkongen, ett pa toalett medan man gor sig i ordning, och en delad petflaska pa vagen ut. (Nastan lite parkenkansla, haha). Nar man da kommer fram till sitt utvalda utestalle ar man tillrackligt dragen for att klara sig sa pass lange att man hunnit chat up nan trevlig person som kan bjuda en pa nasta. Utraknat, billigt och helt klockers!

Forovrigt far: Ja, man har sakerhetsbalte nar man aker Jet Boat. Annars skulle man inte sitta kvar sa lange till...

Och visst kan jag spela in Fuck with Russian accent. Det har blivit standarduttrycket for mig och Kristin och anvands minst femtielva ganger om dagen. Gar det att lagga upp ett ljudspar i bloggen mantro? Far undersoka saken.

Sitter och lyssnar pa Rix Morgonzoo. Haha, grymt! Harligt att slippa ga upp snortidigt for att lyssna pa ett av mina favoritprogram, utan kunna avnjuta det klockan halv tre pa eftermiddagen:)
Tre berusade 20-aringar i Lund hade tydligen stulit en permobil pavag hem fran krogen enligt Metro. Haha, jag bara garvar.

Nej, nu far det vara nog. Ska leta lite mer billiga flyg till Nya Zealand.

See ya!

Helena

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som du har det rätt bra ändå. De måste ju vara kul att höra lite från sverige ibland. Här är de typiskt april väder...

2007-04-23 @ 07:41:39
Postat av: Felix

Hejsan vännen! Hoppas det löser sig med ordentligt jobb snart. Jag kände mig förresten lite träffad av det där med nördvänner, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig ifall du inte har tillräckliga rättigheter.. Såvida du inte kan övertala ryssen om att låta dig installera drivrutinerna när han är inloggad och sen använda dem på din inloggning. Permobil hade varit kul, haha. Synd det inte var jag som fick tag på den! Måndag idag, matteplugg som gäller. Föreläsning kl 15, tagit det allmänt lugnt nu på morgonen. Har förresten börjat med handboll igen! Andra träningen var i lördags, har fortfarandre ordentlig träningsvärk. Nu ska jag gå o plugga lite, howdy!

2007-04-23 @ 11:00:44
Postat av: Anonym

Oj, verkar som om du har fullt upp med saker att göra. Sitter här i Sverige och tycker att jag har många järn i elden, men så läser man din blogg och förstår att det kanske inte är något att skryta med :) . Hoppas ni hittar någon billig biljett till Nya Zeeland. Verkar spännande. Har alltid tycket att en liten kivifågel verkar ball. (tror att dom ska bo på nya zeeland, men å andra sidan så vet jag inte det utan chansar bara.) Låter som om det är ni som äger hela Sydney. Gött mos på det.

Ha det gött från soliga Lund och lycka till med biljettletandet.

2007-04-26 @ 01:16:06
Postat av: Henrik

Oj, verkar som om du har fullt upp med saker att göra. Sitter här i Sverige och tycker att jag har många järn i elden, men så läser man din blogg och förstår att det kanske inte är något att skryta med :) . Hoppas ni hittar någon billig biljett till Nya Zeeland. Verkar spännande. Har alltid tycket att en liten kivifågel verkar ball. (tror att dom ska bo på nya zeeland, men å andra sidan så vet jag inte det utan chansar bara.) Låter som om det är ni som äger hela Sydney. Gött mos på det.

Ha det gött från soliga Lund och lycka till med biljettletandet.

2007-04-26 @ 01:16:32
Postat av: Sofie-McMofie

Tjosan-hejsan, vän, stjärna och allt sånt!

Va underbart du verkar ha det ändå, min älskade vän. Dreadskillar som rycker ut och räddar en ur tristressen verkar ju som rena himmelriket. Själv har jag en smärre identitetskris just nu. Känns som om ingen i hela världen tycker om mig och jag vet inte var Gud är och var jag är eller om jag orkar leva livet och mitt i allt är jag ändå ganska kär, men jag vet inte om det egentligen är så bra i det stora hela och solen skiner och det är vår och vackert och jag vill bara vara lycklig...

Öh. Å så. Men, det ordnar sig. =) Det brukar det göra.

Jag tänker på dig, stjärnan. Krams och trams.

2007-04-26 @ 09:09:13
Postat av: Carro

hej bejbi!! herre gud var jag saknar mandagsursparen pa scubar, att inte behova saga till bartendern eftersom hon vet vad jag vill ha iaf. jiss. saknar dig helt enkelt. skulle va grymt kul o traffas igen innan jag aker hem men det verkar inte som om vi hinner. ar bara 1,5 manad kvar for min del! sjukt vad tiden gar fort. gissa vem jag traffade pa i byron bay foresten!! anna, du vet hon som foljde med till blue mountains! helt galet.
hoppas du har det toppen, alle halsar o halsa till helena. puss o kram!

2007-04-30 @ 11:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback