Som ett brev på posten

Två dagar av ledigheten har hittills avnjutits. Med att göra.. ja, mest ingenting. Skönt på ett sätt, framkallande av rastlösa känslor på ett annat. Fast jag kommer ju ha rätt mycket att göra på mina lediga dagar framöver, så jag får väl passa på att slöa nu då.

DC++ är lite farligt. Det gör att jag hur lätt som helst kan ladda ner alla säsonger av alla serier jag någongång möjligtvis kan tänkas vilja se. Och det brukar jag oftast vilja när jag är ledig, eller avnjuter en lång och mysig frukost under en sovmorgon.

Dom här två lediga dagarna har det tittats på:

  • Första säsongen av 100 Höjdare - Kanske inte lika rolig som fjärde säsongen, men ändå! Göran Perssons lumparbild gör att man viker sig av skratt :) Filip och Fredrik, vilka genier!)
  • Jim Henson's The Storyteller - Nostalgi från barndomen, tillika underbara berättelser framförda av stora delar av den brittiska skådespelareliten, oftast innan dom slog igenom (Sean Bean spelar den fagre trädgårdsmästaren som vinner prinsessans hjärta och blir hennes "True Love") och underbara gammaldags kostymer, som är vackra och charmiga som få. I love it!


Näst på listan står diverse andra saker med Filip och Fredrik, Over the Hedge (måste bara se den igen!) och Prison Break. Haha, snart finns det inte serie som jag inte har sett =P Börjar komma tillbaka till gamla vanor. Eller kanske lämnade jag dom aldrig? Illa. Kanske tur att jag jobbar så mycket som jag gör.

En skön och uppfriskande promenad togs det med pappa idag också. Det var mysigt i solskenet. Och så var det väldigt skönt att prata om allt. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig. Snälla, jag orkar inte.

I torsdags fick jag tre väldigt roliga brev.

  1. Ett vadderat kuvert från "the future star i Göteborg" innehållandes en burk med Body Butter - passionsfrukt. Tack Elin!!:) Sötingen hade sett att jag önskat mig det i min blogg och skickat den till mig. Blev väldigt glad... Om inte annat är det ju ett väldigt smart sätt.. Önska dig något i din blogg, och dagen efter får du det som ett brev på posten. Okej. Åh, jag skulle så gärna vilja ha en romantisk weekend i Paris tillsammans med Orlando Bloom. Bara att vänta och se då...
  2. Ett lönebesked som innehöll ungefär dubbelt så mycket som jag trott. Sånt är aldrig fel.
  3. Bokningsbekräftelsen för Work & Travel. Weee!:) Handpenningen är nu betald och jag väntar med spänning på nästa brev.


Okej, lite ensam och uttråkad känner jag mig just nu. Ingen vill leka med mig:( Jaja, får väl roa mig med att kolla på Crocodile Dundee och drömma om vad som komma skall. Nog för att det är den när dom är i Los Angeles, men äh, same shit.

Chokladpudding ska jag i alla fall äta! Jaaaa:)

Over and Out.

Helena

Förresten, är grymt avundsjuk på Elin som ska till Paris och Sofie som ska till Tenerifa. Ha det underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback