Fredagkväll

Jag har skaffat en blogg. Till synes. Och jag är så sjukt, fruktansvärt, makabert trött att jag verkligen borde gå och lägga mig. Men TV:n står på, idolutröstningen pågår och jag får väl åtminstonde lov att se vem som åker ut. Inte för att jag bryr mig egentligen. Eller har en aning om vilka dom är, jag tittar inte ens på Idol. Jaja.

Min extrema trötthet grundar sig framför allt på... för lite sömn. Shit, min slutledningsförmåga är på topp. Men med en nio timmars arbetsdag i ryggen och fem stängningar to go, så får man lov att vara lite trött. Även om man vart ledig en ondag och en torsdag.

Ja, en blogg ja. Varför då kan man fråga sig? Tja, är väl framför allt väldigt trött på luunar, vilket hittills varit det enda stället jag kunnat skriva av mig offentligt. Hence - the Blogg! Dessutom vill jag ju inte missunna mina vänner som faktiskt inte har lunar (och är stolta, starka, självständiga individer) en chans att läsa mina tankar, funderingar, eskapader och strapatser. Inte minst eftersom...

... jag ska till Australien! Nu är det klart, alla andra diverse drömmar (såsom sjukgymnast, musikalartist och språkstuderande i Italien) får vänta. Igår trycktes det på bokaknappen, min ansöken flög iväg ut i cyberrymden och landade förhoppningsvis på Work & Travels kontor. Så nu väntas en bekräftelse, mer information som kommer läsas med spänning, glöd och entusiasm (om jag kunde sluta vara så trött bara) och en påbörjad nedräkning. Funderar på att köpa den där Vagabondboken jag såg om Australien, för att läsa på lite. Den är nog för tung för att ta med, men som förberedelse menar jag. Vad jag däremot ska ta med är min icke-existerande pocketutgåva av alla fem The Hitchhiker's Guide to the Galaxy-böckerna. På svenska finns det ju en jättefin utgåva med alla fem böckerna, i en smartsized pocketbok. På engelska finns det bara med dom fyra första böckerna, eller en jääättestor med alla böckerna i. Dilemma! Någon som har en lösning?

Orkar verkligen inte skriva mer nu. Jag måste sova. Men jag kände att jag vill inviga den här bloggen, för att.. Ja, jag ville det. Äh, den här dagen är dags att läggas ner. Definitivt.

Imorgon ska jag jobba, öppning till stängning (My God, det är barnbidragshelg, jag orkar inte, jag är trött!)

Hoppas jag får med mig Karro, Stine, och Paola ut sen. Jag vill dansa!! Och jag vill ha mina nya stövlar! (herregud, that is so not me...) Menmen, det ska nog bli människa av mig också. Eller nåt.

När ska jag få tid att skriva brev till Sofie? När ska jag få tid att leka med Elin? När jag ska jag få tid att kolla på 100 Höjdare och äta glass? Okej, det är inte synd om mig. Men sju jobbdagar i rad, av dom sex stängningar - just nu är jag lite bitter. Men det blir nog bättre. Jag tycker ju faktiskt att det är kul på jobbet :)

Gaaah, godnatt!

Sandwich Pepparkaka vs. Sandwich Lussebulle
Blir nog ett litet övertag för Pepparkaka.

Hejs.

Kommentarer
Postat av: sky

Ja, läs den på Svenska och va inte så enveten att du måste läsa den på engelska!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback