Bling Bling!

Ooh, Helena är helt lyrisk efter den helt underbart, fantastiska helg hon har haft i Göteborg med syster yster Elin. För efter att tre personer i hennes klass lite försiktigt frågat om inte jag var hennes lillasyster tycker jag att vi slår fast vid det. Vi har ju dessutom ett expertutlåtande av ryska advokater. Det borde klubba saken.

Hursomhelst har det besökts Dansforum och imponerats såväl som inspirirerats av dans. Riktigt duktiga var dom! Man blir så sugen...

Dessutom har det dansats loss tillsammans med Elins söta gayfriends Johan och Leo på Park Lane, som påpassligt nog hade gaynight kvällen till ära. Denna innehöll bland annat en glittrig transa som tog betalt vid ingången (och som uppskattande utbrast "bling bling" när hon/han såg mina armband:) ), extremt vältränade killar i ännu mer extremt små guldkalsonger som dansade loss uppe på baren, Andreas Lundstedt som DJ i en av barerna, en minglande Carola och såklart otroligt mycket gay people. And I loooved it! Helena var i sitt esse och skakade mer rumpa än hon gjort på länge. Ooh!!

För övrigt har det trippats omkring massa på stan utan att egentligen köpa något, och ätits säkert fem gratisprovskoppar med chips. Efteråt var vi på en regnig men o så vacker julmarknad på Liseberg. Där vanns det en chokladask på chokladhjulet. Och så spanades, eller  kanske snarare tittades förundrat på den otroligt vackre pojken som sålde varm choklad.  

Jag vann choklad
Bildbevis.



Helena lyckades också med bedriften att, när hon "glömt" stämpla sitt kort, prata sig ur en jobbig situation med biljettkontrollanten på spårvagnen (och även slippa böter) genom att utbrista på bredaste dalmål:
- Förlåt, jag visste inte hur man gjorde! Jag kommer i från Mockfjärd.. Det ligger i Dalarna!
Det ni!:)

Idag har det, något bittert, jobbats på min lediga dag. Jaja.

Nu kom världens snällaste, underbaraste sötaste pappa in med te och smörgås till mig. Så det skall nu avnjutas tillsammans med Eragon.

Imorrn ska jag banne mig vara ledig! Läsa Eragon och dricka litervis med te, slå in saker till paketkalendern, fixa lite saker med Work & Travel och shoppas julklappar och fika med Paola. Dessutom hade jag ju velat träna lite, kanske dansa en smula, se på nån film och städa lite, men vi får väl se vad som hinns med.

På fredag får man öppna första luckan! Weee :)

Julmust och pepparkakor.

Helena

PS. Jag måste nog till Göteborg en gång till innan jag åker. För att shaka ass lite till;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback