Julen är här!

Och så var det jul igen då. Det har gått fort. För fort. Jag har nästan inte hunnit njuta av vad som komma skall. Får passa på nu då.

Julruschen överlevdes i år också. Och nu är jag ledig tills på torsdag. Underbart.

Ooh, Helena har fått sitt första paket!

Timmen paket
En galen Timmen som äter sig ur kartongen.



Helena insåg plötsligt att hon varken bakat lussekatter, knåpat ihop pepparkakshus eller  gjort julgodis i år. Då detta varken är likt henne eller uppskattas sådär väldigt av resten av familjen, sökte hon frenetiskt efter något snabbt/enkelt att göra. Resultatet:


Helenas julgodis
Risbräck. Och även om dom är gjorda på fem minuter så är dom gjorda med kärlek. Trots pappas mumlande kommentarer om "olika mängd ris per chokladenhet". Tss.


Pappas julgodis
Själv kontrade jag med att tycka att pappas mozartkulor var dom fulaste jag nånsin sett. För inte var dom vackra heller...

Pappa gör godis
... desto vackare är min käre far i sin turkosa tröja; harmoniskt omrörande i chokladen. Aww...


Och här är den, i sitt nästintill kompletta utförande...


Julgran 2006
Julgranen! Lägg speciellt märke till den isländska flaggan. Den satte jag dit.


Efter att ha promenerat runt industrin med Elin och Fritiof och kommit in härligt rosig om kinderna känns det faktiskt att det är jul imorrn. Nu ska det avnjutas julmust och rimmas paket.

Fast först ska jag lyssna på radiokalendern.

God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback