Den nionde maj

Vaknade av världens KRAS-SKRAMMEL-KRASSSSSCH! Ni vet hur det låter när man slänger ner flaskor i en glasigloo? Tänk er att man vänder upp och ner på den igloon och skakar den som en maracas. Ungefär så lät det.

Här i Australien har man två soptunnor - en brännbar och en släng-vad-fan-annat-skit-som-helst-i, som dom kallar för Recycling. Våran Recycle-tunna var proppfull med flaskor från husfesten vi hade på Annandag Påsk och då den nätta lilla sopbilen med automatisk upplyftningsmekanism för tunnor slängde upp den bristningsfyllda tunnan över flaket och tömde den ungefär i höjd med mitt fönster så lät det så. Klockan 7:30 på morgonen. Den som schemalägger tömningsturen för North Melbourne skulle jag gärna vilja ha ett snack med.

Den skumma var att KRAS-SKRAMMEL-KRASSSSSSCH-ljudet fortsatte hela morgonen. Tänkte nog att den där sopbilen tar väldigt lång tid på sig att ta sig nerför vår gata, medan jag drev ut och in genom sömnstadierna. Men sen när jag väl tagit mig upp och ut fick jag förklaringen. Ett av våra grannhus... fanns inte mer.



För mycket asbest kanske..?


Nåväl. Var in till ORC International och hade intervju för marknadsundersökningjobbet. Och fick det på en gång! Verkar kunna få jobba 20 timmar i veckan dom närmsta veckorna, så det blir bra med extrapengar. Stressigt, men bra:) Kul att få jobba med Olle också! På onsdag är första träningstillfället.

Hem och tog en springtur när solen passade på att visa sig en stund. Härligt. Det är så himla skönt när man känner att man faktiskt håller på att bygga upp en kondition. Sakta men säkert.

Sen har jag pratat med både Kajsa på Viber och Felix på Skype. Ska bli så himla kul att träffa dom i sommar! Och alla andra förstås:) Bara sex veckor kvar nu!

Och imorrn händer det också nånting otroligt spännande! ÄNTLIGEN!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Haha, kul att de bestämmer sig för att börja riva ett hus klockan sju på morgonen.. :)



Duktig du är som jobbar upp konditionen, jag försöker också jobba upp den sakta men säkert :)



Lycka till med hoppandet, ska bli kul att få träffas i sommar! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback