Lugn måndag

Hallå i stugan!

Den här måndagen har jag inte gjort många knop. Gått mellan soffan och sängen i princip. Men några jobbmail/samtal har jag dock fått gjorda. Och lite planerade av plugg. Ja alltså, planera att man ska börja plugga, snart, räknas också. Har alltid så svårt att motivera mig när det fortfarande är några veckor till inlämningsdatum. Började lyssna igenom fonetikinlämningen, och den kan nog bli lite klurig. Vi ska alltså transkribera ord från språket quechua som talas i Anderna och se till att få rätt IPA-symboler. Så måste man dessutom lyssna sig till aspiration och dylikt. Klurigt, men intressant!

Jobbade på Global Gossip hela dagen igår, tydligen ska det verkligen vara sista helgen nu. Men det har man ju hört förut i och för sig. När jag slutade hade jag begått misstaget att titta på alldeles för många skydiving-videor för att vara hälsosamt, och var därför full av adrenalin och energi. Som tur var skulle Jennifer, Bella och några till ut på Penny Black, ett skönt och avslappnade ställe på Sydney road, bara några stopp med tåg från mig. Det var en skön kväll och man kan sitta ute, helt perfekt med andra ord!

Kom hem från jobbet, lyckades övertala en extremt bakis Andrew att följa med (tog ungefär tre sekunder efter att jag nämnt att det skulle vara tre snygga svenska brudar där... exklusive mig själv då!) och vi gick direkt och köpte varsin slab. Slab = kartong med öl. Medan jag gjorde mig i ordning fixade Andrew lite middag som han bjöd mig på. Så gulligt! Och helt fantastiskt gott. Mästerkock är vad han är!

Vet du hur du kan se att det är din paj? frågade han. Så har han gjort ett "H" med pajdegen! Haha, hur go är han inte? :)


Kvällen blev rolig (och billig!), blev återigen bjuden på en väldig massa öl. Tog tåget hem vid tolv, och var väl kanske inte överdrivet pigg när jag vaknade i morse... Men eftersom jag ändå är ledig måndagar spelar ju inte det nån större roll.

Nu ska jag ta mig en springtur i det fina vädret, och fixa nåt enkelt till middag. Förresten har jag gjort en liten film också som jag ska prova att lägga upp i bloggen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback