Den tjugoförsta april

Hu, vad trött jag var i morse! Insåg att jag skulle missa bussen jag behövde ta för att komma i tid, så tog det lugnt och tog en senare i stället. Vår föreläsare brukar ändå alltid börja lite sent. Allting verkar ha en mening, för när jag hoppade av den senare bussen utanför sjukhuset stöter jag på en av mina allra äldsta stammiskunder från Global Gossip, Rick. Han jobbar för parkförvaltningen, och då han är iklädd blåställ gissar jag att han är där på jobb. Han skiner upp när han ser mig, börjar sjunga sin favoritlåt ("Magic, magic, maaagic") som han alltid bad mig sätta på när han var i butiken, och tar några danssteg på trottoaren. Sen önskar han mig all lycka i livet och avslutar med orden "Knowledge is power". Härligt möte med en underbar människa.

Sov mig igenom dagens lektioner och avnjöt en rice paper roll-lunch i solen med Olle. Hem och ringde lite tråkiga men nödvändiga samtal. Och ett roligt samtal, rinde och betalade resten av min AFF-kurs. Mindre än två veckor kvar!

Ut och sprang en runda, och det gick så bra! Var inte ett dugg trött, så himla skön känsla. Dock sprang jag vilse, som vanligt när jag försöker mig på en ny väg. När man kommer in i Royal Park så brukar jag springa till vad som ser ut som en gigantisk cirkel. Ja, alltså vägen går runt som i en ring, och så finns det massa olika avfarter man kan ta och springa ut på nya vägar. Jag brukar springa in i cirkeln, ta nästan ett helt varv runt, för att sedan ta en avfart som jag faktiskt vet vart den leder. Idag hade jag tänkt springa ett helt varv och sen tillbaka in på samma som jag kom från, för att sedan springa exakt samma väg hem. Men jag hittade den inte! Efter ett tag insåg jag att jag nästan sprungit två varv medan jag fortfarande letade. Då tog jag den vanliga avfarten och sprang hem.

Efter lite styrka och en dusch är jag nu redo för middag och en öl. Kom på den brillianta idén att dämpa min sweet chili-kryddade wok med lite gräddfil och hummus. Sjukt gott!

Nej, nu måste jag skynda mig, jag och Olle ska iväg på Carl-Einar Häckner snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback