Mmm

Sitter har och knaprar Marabou Daim som Adam var sa sot och kopte med sig hem fran IKEA igar.

Forsta dagen pa uni avklarad. Tre lectures stod pa schemat idag, i Intro to Media & Communications, Creative Writing och Knowing Nature. Den sistnamnda var absolut mest intressant, men dock pratade forelasaren med precis den rost och tonlage man anvander nar man laser en godnattsaga for ett barn. Inte overdrivet latt att halla sig vaken med andra ord.

Sen sa spenderades det $234 pa kurslitteratur. Tjoho!

Nar jag mellan tva forelasningar satt pa en bank och skrev rent lite anteckningar (lugn, det ar endast forsta dagen jag ar sa ambitios) hor jag plotsligt nan ropa "Helena", och fram kommer Dylan som jag bodde tillsammans med nar jag bodde pa Nicholson st, i slutet pa 2007 nangang. Har inte lyckats mota upp med honom sen jag kommit tillbaks for att plugga, sa jag har inte sett honom pa i alla fall tva ar. Men nu har han borjat lasa pa Melbourne uni, sa da kanske det blir lite lattare att traffas. Han har nyligen avslutat sin degree i japanska och lingvistik, vilket ar det jag ocksa funderar pa att gora. Lingvistik alltsa. Sa jag ska ta och fraga ut honom lite om det tror jag.

Igar graddades det sjukt mumsiga pannkakor, som avnjots med jordgubbssylt, gradde och socker, samt annu sotare sallskap. Ikvall ar jag bjuden pa pizzakvall hem till Evie med hennes kompisar, plus Micke, Micke och Jonas. Den sistnamnda Micke och Jonas aker till Nya Zeeland imorrn. Jag ar inte avundsjuk. Inte alls.

Nu ska jag ata dom sista rutorna choklad (snyft!) och ta en tupplur innan jag ska aka in och mota Evie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback