Sovmorgon

Det basta med att ha pasklov ar att man far ligga kvar och dra sig i sangen lange. Jag ar verkligen ingen morgonmanniska. Sa nar Adam kravlar sig upp ur sangen nan gang mellan sju och atta (beroende pa hur lange han snoozat), vander jag mig fornojt om och sussar vidare. Det gillar vi! Vad vi kanske inte riktigt gillar lika mycket ar nar tidigare namnd pojke slanger ett collegieblock i ansiktet pa en, och vill ha dagens oversattningshistoria skriven pa tre minuter. Jag tror att den jag skrev i morse handlade om ett trott flicka som ligger i sangen och sover, och vill inte alls ga upp fast hennes pojkvan tjatar...

Upp tog jag mig till slut i alla fall, och at en mumsig frukost bestaende av ost- och skinkmacka och kaffe. Sen akte jag in till stan for att kopa biljetter till Carl-Einar Hackner ikvall. Jag hade fatt ett mail fran Scandinavian Club pa mitt uni som sa att vi kunde fa kopa 2-for-1-biljetter pa tordagar. Efter att han i biljettkiosken forst sagt, 'jajamensan', for att sedan knappat lite och rynkat pannan, gatt ivag och ringt ett mystiskt samtal och latit mig vanta ytterligare femton minuter, kom han till slut fram till att det bara var nagra fa biljetter som man kunde fa 2-for-1 varje forestallning, och alla dom var slut. Vilket jag iof har svart att tro pa, da det knappast kommer vara mer an 20 pers dar. Menmen, inte vara bitter tankte jag och betalade snallt for mina tva biljetter. Och forhoppningsvis kanske det ar lite mer folk dar ikvall. Det hade ju varit kul for honom, Calle-Einar.

Forhoppningsvis kan Adam sluta jobbet i tid, sa vi hinner ga till Miss Libertines och kaka mini-pizza och Melbournes basta potato wedges innan showen. Mums!

Nu ska jag ga och byta av Brooke sa hon far ga hem.

Forresten, eftersom jag inte skrivit pa lange innan forra inlagget glomde jag ju saga att resan till Gold Coast var en fodelsedagspresent jag fick fran Adam. Inte illa va..? :)

Puss och kram pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback