Anzac Day

Idag ar det Anzac Day. Vilket jag marker absolut ingenting av. Jag gick inte upp i ottan och gick till Dawn Service (as if...), jag har inte sett nan parad, jag har ingen Vallmo i knapphalet och jag ar inte och ser Collingwood - Essendon spela, vilket dom traditionsenligt gor varje Anzac Day. For tva ar sen var jag dock dar och klamde pa Dale Thomas magmuskler. Yes!

Nej, istallet star jag pa jobbet och ater choklad. Det ar inte sa dumt det heller. Speciellt inte eftersom det ar extra betalt idag. Harligt!

Igar hallde jag i mig en liter energidryck (jo, faktiskt.. det var extrapris om man kopte tva...) och pluggade till tolv pa natten. Fick endel gjort, men slutet pa tunneln ar inte riktigt dar. An. Lyckades till min stora forvaning faktiskt somna efterat, och vaknade pigg som en larka klockan atta i morse. Kanske borde borja dricka sant oftare...

Igar bokade jag och Adam hotell dom tva forsta nattarna i Surfers Paradise. Bubbelpool pa rummet! Joramensaatt!

Ikvall blir det mer plugg. Tjoho! Och det ar inget uni imorrn. Australienarna blev namligen lite buttra nar Anzac Day rakade infinna sig pa en sondag i ar. Sa da slangde regeringen lite snallt in en rod dag pa mandagen istallet sa att folk far sin extra lediga dag. Samma sak hander nasta ar, nar Anzac Day ar pa Annandag Pask. Schysst av dom far man val saga.

Lyckades just ata upp 100 gram choklad pa ganska precis 15 minuter. Mycket bra presterat tycker jag. Far nog tacka far min for dom anlagen. Mmm, Hazelnut...

Kommentarer
Postat av: Peter L

Skönt att äpplet inte faller alltför långt från trädet. Och att några av dom gener du fått är användbara!



Kram

Peter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback