Tentaplugg

Underbara, underbara sistaminutenpanikplugg. Efter att ha tittat argt på böckerna hela morgonen, för- och eftermiddagen i hopp om att dom skulle föra över all sin kunskap automatiskt till mig, insåg jag att det inte gick att skjuta upp det längre när mörkret började falla och klockan började närma sig fyra. När jag då resolut reser mig för att sätta gång, och börjar med att tända lampan för att faktiskt se vad jag gör, resulterar detta i ett pang, gnistregn och ett strömlöst rum.

Teknisk som jag är drar jag fram en stol och börjar pilla i proppskåpet. Efter att ha stått i fem minuter och försökt få i en alldeles för stor propp i ett alldeles för litet hål, bestämde jag mig för att erkänna för mig själv att jag faktiskt är blond och gjorde det enda vettiga - jag ringde pappa och frågade hur fan man gör egentligen. Då min far mycket pedagogiskt upplyst mig om att det faktiskt finns olika slags proppar som då även är av olika storlek knatade jag ner till Ica för att införskaffa rätt sort. Tjugo minuter senare lyste mitt rum vackrare än nånsin, och jag insåg att det inte fanns någon återvändo längre.

Nu, klockan tio i två på natten, känner jag att jag nog inte kan få in mer i skallen. Kan jag det jag ska? Kanske. Kanske inte. Det får vi se imorrn. Wish me luck. 

En sak är då säker. Det går inte att plugga utan study motivation.  




Nu ska jag försöka sova. Får hoppas att det går med tanke på hur mycket som snurrar i skallen och hur många hinkar med te och julmust jag har stjälpt i mig. Går det inte får jag kika på valvakan på femman. Filip och Fredrik som lugnt och sansat guidar oss genom denna viktiga händelse. Bästa idén nånsin!

Nej, nu ska jag se till att klara tentan imorrn. Sen skiter jag i det här och flyttar hem till Dalarna igen och börjar jobba på BR. Woohoo!

Och imorrn kväll ska jag trotsa att jag inte går på Chalmers och fixa mitt eget ET-raj. Öl med kompisarna. Kan inte bli bättre.

[gu:'nat] & [drøm søt]

Kommentarer
Postat av: Peter L

Man kan undra hur det känns i magen när du moffat i dig en komplett study motivation enligt bilden ovan? Förutom att du är så speedad av allt socker att du inte kan sova.



Men, nu kan du ju sova när du vill en vecka framåt. Och vi hoppas poängen du får på den här tentan räcker lika bra som på den förra. Och vi ser fram mot att du kommer hem, med flyttlass och allt!



Kram

Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback