Citat "...."

Språkbarriär

Vid incheckningsdisken, Scandic Hotel Copenhagen

Hotellreceptionist: Du bor på sjette sal.
Kajsa (går målmedvetet mot hissdörren): Ja, okej. Våning fyra. 
Helena: Men hon sa ju våning sex...


Översättningsmiss

Korsandes Rådhuspladsen på väg mot Strøget, passerandes en bokhandel.

Helena: Titta på butiken där i hörnet och säg vad du tänker på..
Kajsa: Hahahahaha!




Bästa raggningsrepliken

På Strøget, passerandes BR Legetøj

Helena: Kolla vilken söt kille som jobbar där inne!
Kajsa: Ja, det var lite din typ.
Helena: Jag tror jag ska gå in och säga "Hej. Jag jobbar också på BR. Då har vi en sak gemensamt, ska vi se om vi har nåt mer?"
Kajsa: Gör't!


Total förvirring

På väg tillbaka till hotellet efter en lång men underbar dag på Köpenhamns gator

Helena: Undrar hur många det bor i Danmark egentligen...
Kajsa: Jadu, jag vet inte riktigt...
Helena: Det borde väl vara färre än i Sverige i alla fall...?
Kajsa: Ja, det tror jag. Få se nu; i Sverige bor det ju 9 miljarder...
Helena: Ehm...


Bara en sak i huvudet

I kassan på BR i Kupolen, klockan 18:22 en torsdagkväll

Helena: Nej, nu blev jag trött.
Rebecca: Ja, du ser lite trött ut.
Helena: Eller ja, jag är inte så trött egentligen bara lite seg. Du vet, sådär efter sex-trött.
Rebecca: Öhm...
Helena: Ja alltså, efter klockan sex då...




That's all for now folks.

Kommentarer
Postat av: Nils

Hej! kul att du gillar bloggen=) Ja det ar underbart att resa.. Din blogg ar ocksa riktigt bra! Kommer jag att fortsatta lasa! puss a kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback