Julpyssel

Igår kväll slogs det in 31 julklappar och rimmades på 27. Dom fyra resterande ska ges till Viggo 5 år, och jag kände att papperet nog inte får sitta kvar tillräckligt länge för att något rim ska hinna läsas.

Men nu är jag i alla fall klar med julstöket. Tre hektiska jobbdagar återstår innan jag sätter mig på tåget till Sundsvall för att fira en otroligt mysig jul med min underbara släkt. Längtar väldigt mycket.

Det är grymt kul på jobbet nu i alla fall! Full rulle och butiken full av mer eller mindre galna kunder som ska köpa leksaker till sina barn. Det är ju såhär det ska vara, även om det ändå hade kunnat få vara lite mer folk faktiskt. Här om dagen fick jag hjälpa ett äldre australienskt par att hitta rätt leksaker till sina barnbarn. Världens gulligaste och snällaste människor! Det gjorde mig så himla glad, gjorde hela min dag! Ibland blir jag så trött på oartiga svenskar som bara är sura och griniga.

Och jag, jag har faktiskt blivit lite mer harmonisk, i alla fall för tillfället. Nu ska jag njuta av julen. Sen ha ett grymt nyår, förhoppningsvis i Lund. Det hade varit helt fantastiskt roligt.  Sen får vi se vad som händer sen. Men det verkar ju som att Sofie inte är helt omöjlig att få med att dansa på borden på Waynes i Nice, eller?

Lunch på kompis med mamma och pappa idag. Mysigt. Åt som vanligt världens godaste kycklingsallad där. Mmm...

Fredagskvällen blir som sagt lugn, eftersom det kommer bli mycket på jobbet imorrn. Men efter några glas rött kommer jag förhoppningsvis sova gott. Men först lite Guitar Hero kanske..? Ja, vi säger väl det.

Glöggdoft och pepparkakor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback